اولیای دم قاتل رابخشیدند


رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: با تلاش شبانه روزی اعضای ستاد تالیف قلوب شورای حل اختلاف استان، فردی قاتل از قصاص و چوبه دار رهایی یافت.

اولیای دم قاتل رابخشیدند

جبار تجری گفت: حدود هفت سال پیش در یکی از روستا‌های استان بین دو خانواده درگیری لفظی ایجاد و با مداخله برخی بستگان به نزاع کشیده می‌شود و در نهایت در این نزاع جوانی به قتل رسید.

او افزود: با تشکیل پرونده و طی شدن روال رسیدگی قضایی، این پرونده نهایتا منجر به صدور رای قصاص و اعدام قاتل با تایید دیوان عالی کشور شد.

او اضافه کرد: طی سال‌های گذشته بزرگان زیادی از منطقه و استان برای اخذ رضایت اولیاء دم مقتول به منزل آن‌ها مراجعه کردند، اما پدر و مادر مقتول به هیچ وجه رضایت ندادند تا اینکه به دستور دادستانی پرونده به شورا جهت سازش و اخذ رضایت هدایت شد.

رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه بیان کرد: طی مدت زمان بررسی این پرونده در ستاد تالیف قلوب، اعضای شعبه پس از مشاهده آثار پشیمانی و ندامت قاتل، با اولیای دم ارتباط برقرار کرده و نشست‌های متعددی را با اولیای دم و بزرگان طوایف برگزار کردند.

او اعلام کرد: سرانجام پس از مذاکرات فراوان اعضای شعبه ۴۴، خانواده مقتول رضایت داده و با حضور در دفترخانه رضایت بی قید و شرط خود را اعلام و اولیای دم از قصاص قاتل صرف نظر کردند.

تجری در پایان گفت: تمام تلاشمان را در ایجاد صلح و سازش میان اصحاب پرونده به کار می‌گیریم، زیرا صلح و سازش از دیدگاه شرع مقدس اسلام ارزش و مرتبه بسیار بالایی دارد و در آیات متعدد قرآن کریم و روایات متعدد اشارات زیادی به این موضوع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شیوع 3 بیماری خطرناک از داخل افغانستان به ایران !