سیل بیش از 3 میلیارد تومان خسارت در اردیبهشت به بخش کشاورزی خراسان شمالی وارد کرد


سیل بیش از 3 میلیارد تومان خسارت در اردیبهشت به بخش کشاورزی خراسان شمالی وارد کرد

مدیر کل بحران استانداری خراسان شمالی گفت: سیل سه میلیارد و 100 میلیون تومان از ابتدای اردیبهشت ماه تا دو روز گذشته به بخش کشاورزی این استان خسارت وارد کرد.

نظری در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: البته سیل یکی دو روز گذشته نیز خسارت های زیادی به بخش کشاورزی و ابنیه فنی استان وارد کرده است که هنوز رقم دقیق آن مشخص نشده است.

وی افزود: سیلاب های جاری شده طی یکی دو روز گذشته بیشترین خسارت را به شهرستان شیروان و بجنورد وارد کرد.

به گفته نظری البته حوادث غیرمترقبه طی ماه گذشته نیز یک میلیارد و ۳۰۰ تومان خسارت در این استان برجا گذاشت که از این میزان فقط ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت سرمازدگی در بخش کشاورزی بوده است.

وی در ارتباط با خسارت های سیلاب هایی که در سال گذشته به استان وارد و باید اعتبارات لازم جهت جبران آن پرداخت می شد نیز توضیح داد: در سال گذشته این استان ۷۱۵ میلیارد تومان اعلام خسارت شد که از این میزان ۶۲۵ میلیارد تومان پرداخت شد.

این مقام مسئول توضیح داد: باقی مانده آن متعلق به خسارت سیل در بخش راه بوده است که اداره کل راه و شهرسازی استان به تاخیر اعلام کرد و آن میزان نیز به استان پرداخت نشد.

وی با اشاره به اینکه با مقدار باقی خسارت های سیل باید چندین پل ضروری در این استان ساخته می شد، گفت: پیگیری ها در حال انجام است تا اعتبارات لازم جذب و عملیات اجرایی ساخت آن پل آغاز شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی