نخست وزیر لبنان: حمله به بانک‌ها بازی با آتش است


نخست وزیر لبنان: حمله به بانک‌ها بازی با آتش است

نخست وزیر لبنان حمله به بانک‌ها و نیروهای ارتش این کشور را با هدف بی ثباتی و ناامن کردن لبنان دانست و نسبت به این تحرکات مشکوک هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان در واکنش به حملات امروز به تاسیسات و بانک‌ها در شهر طرابلس در شمال این کشور گفت: حمله به دارایی‌ها و هدف قرار دادن ارتش در برخی مناطق نشان از وجود مقاصد پلیدی در پس پرده دارد.

وی افزود: این طبیعی است که مردم مجدد به خیابان بیاند؛ بعد از اینکه برای آنها روشن شده است که تلاش‌های سیاسی برای جلوگیری از گشوده شدن پرونده‌های فساد در کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

ادامه اعتراضات در لبنان با وجود کرونا

دیاب گفت: از لبنانی‌ها می‌خواهم که علیه مفسدان وارد عمل شده و راه را به روی تلاش‌ها برای ربودن انقلاب آنها به منظور بهره برداری از آن در سیاست ببندند.

وی تصریح کرد: تعدی به ارتش و حمله به دارایی‌ها در برخی مناطق نشان از مقاصد پلیدی برای برهم زدن امنیت دارد و این بازی با آتش است.‎

در همین حال، فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای از معترضان خواست تا به املاک و دارایی‌های عمومی و خصوصی حمله نکنند.

فرماندهی ارتش لبنان در توییتی بر احترام گذاشتن به حق تظاهرات تاکید کرد و از تظاهرات کنندگان خواست تا جاده و خیابان‌ها را مسدود نکنند و به دارایی‌های عمومی و خصوصی حمله نکنند.‎

درگیری‌ها بین ارتش و معترضان به سیاست‌های پولی و مالی بانک‌ها در سایه کاهش ارزش پول ملی و شیوع کرونا در لبنان از سر گرفته شد.

در جریان این درگیری‌ها، تعدادی از شعب بانک‌ها توسط معترضان به آتش کشیده شد.‎

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق