اعلام وضعیت نارنجی در استان مرکزی/میزان خسارت تگرگ در دست بررسی است


اعلام وضعیت نارنجی در استان مرکزی/میزان خسارت تگرگ در دست بررسی است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مرکزی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع حجم بالای بارش در اردیبهشت ماه و احتمال وقوع سیلاب، از اعلام وضعیت نارنجی(آمادگی) در سراسر استان خبر داد.

حمید غیاثی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، شاهد بارش باران با حجم بیشتری در چهارشنبه هفته جاری (۱۰ اردیبهشت ماه) خواهیم بود و براین اساس به تمامی فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران و تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران وضعیت هشدار و آماده باش اعلام شده و آمادگی کامل در سراسر استان وجود دارد.

وی افزود: با وجود جاری شدن سیلاب و افزایش تراز آبی سدها و بندهای خاکی استان، اما ان بندها و سدها از فضای خالی برخوردارند و مشکلی نیز در سرریز سدها در ادامه بارش های بهاره وجود نخواهد داشت و تدابیر لازم برای هدایت سیلاب در مسیل ها و رودخانه ها اندیشیده شده است.

غیاثی افزود: هماهنگی‌های لازم با شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی، جهادکشاورزی و منابع طبیعی برای بازدید مستمر و سرکشی از سدها، بندها، رودخانه ها، مسیل ها و ... بعمل آمده است تا چنانچه اتفاقی پیش آمد بتوان در سریعترین زمان ممکن پیشگیری کرد.

او در خصوص میزان خسارت وارده به ابنیه، مسیل ها و رودخانه ها گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی در خصوص خسارت وارده به تاسیسات زیربنایی، راهها، پل‌ها و تخریب ابنیه دریافت نشده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مرکزی همچنین به بارش شدید تگرگ در نقاط مختلف استان بویژه شهرهای خنداب، فراهان، تفرش و ساوه اشاره کرد: هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران و تگرگ از سوی ستاد مدیریت بحران به فرمانداران و اعضای ستاد در سراسر استان اعلام شده بود.

وی به وقوع خسارت متاثر از بارش تگرگ در حوزه محصولات باغی و زراعی استان اشاره کرد و افزود: از نخستین ساعات بارش تگرگ کارشناسان مربوطه در شهرهای مختلف در حال بازدید و اعلام دقیق میزان خسارت وارده هم از نظر وسعت و هم از نظر عملکرد در تولید هستند که به نظر می‌رسد ظرف دو روز آینده جمع بندی و اعلام شود.

وی بیان کرد: اطلاعات اولیه حاکی از بروز خسارت به باغات بخش مرکزی شهرستان‌های ساوه و خنداب نظیر درختان گوجه سبز، زردآلو، هلو، انگور، بادام و... و در شهرستان فراهان به حوزه زراعت بویژه محصول جو است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل