برگزیدگان طرح خانه‌های نورانی ویژه نوروز 99 + اسامی


برگزیدگان طرح خانه‌های نورانی ویژه نوروز 99 + اسامی

10 خانواده برتر قرآنی که بیشترین امتیاز را در اولین طرح خانه‌های نورانی نوروز 99 کسب کرده‌اند، در ماه مبارک رمضان مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اولین مرحله از طرح قرآنی خانه‌های نورانی با تقویت انس آحاد جامعه با آموزه‌های قرآن و عترت و غنی‌سازی معنوی اوقات فراغت خانواده‌ها از سوی ستاد فرهنگی مقابله با کرونا مستقر در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری شورای عالی قرآن، خبرگزاری ایکنا و رادیو قرآن با شعار «خانه‌های نورانی مهمان خانواده‌های ایرانی» از ابتدای فروردین ۱۳۹۹ به مدت یک ماه برگزار شد.

اسامی خانواده های برگزیده که بالاترین امتیاز را کسب و موفق به دریافت جایزه ویژه طرح خانه های نورانی در ایام نوروز 99 شده اند، به شرح زیر است:

نام نام خانوادگی نام استان نام شهر
ساناز فرجی آذربایجان شرقی اسکو
فروغه ضرغامی آرانی اصفهان آران و بیدگل
حسن احدی تهران تهران
بهمن یاوری آذربایجان غربی خوی
علیرضا توکلی مرکزی تفرش
محمدکریم فتحی ایلام ملکشاهی
احمد فتحی خراسان رضوی رشتخوار
جهانگیر پایا کهگیلویه و بویر احمد بویراحمد
عیسی اسلامی هرمزگان قشم
حسن ایمانی مرنی اردبیل اردبیل
نام خانه های نورانی برای این طرح از حدیث پیامبر اکرم (ص) که فرمود «خانه های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید» گرفته شده است.

طرح خانه های نورانی در پنج رشته تفسیر و معارف قرآنی، آموزه های نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه، آموزش قرائت و حفظ و همچنین اخلاق و تربیت دینی در منابع اسلامی از سوی ستاد فرهنگی مقابله با کرونا مستقر در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت رادیو قرآن، شورای عالی قرآن و با همکاری ویژه مؤسسه قرآن و عترت نور المجتبی در دو هفته پایانی اسفند طراحی و از ابتدای سال ۹۹ در فضای مجازی بویژه در پیام رسان های داخلی و اینستاگرام اجرا شد.

لازم به ذکر است در طرح خانه های نورانی اغلب برنامه ها بر مبنای آموزش و ترویج معارف قرآن و عترت است و مخاطبان اصلی این برنامه ها نیز خانواده ها هستند.

یکی دیگر از بخش های طرح خانه های نورانی پخش تلاوت زنده قاریان معروف کشور است که شورای عالی قرآن به صورت خاص در این زمینه فعالیت دارد و پخش زنده تلاوت های قاریان ۲۰ دقیقه قبل از اذان مغرب در فضای اینستاگرام ارائه می شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خبری که روز گذشته هفتم اردیبهشت ماه روی سایت معاونت قرآن و عترت منتشر شد از اجرای مرحله دوم طرح خانه های قرآنی همزمان با ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: مقدمات مرحله دوم خانه های نورانی به مناسبت ماه رمضان فراهم شده است و از پنجم ماه رمضان تا بیستم و در صورت امکان تا پایان ماه مبارک با قابلیت های بیشتر و با تاکید بر ایجاد زمینه های انتشار بیشتر در فضای مجازی اجرا شود.

روزانه حدود ۲۵ هزار نفر به صورت مستقیم از برنامه های ارائه شده در طرح خانه های نورانی استفاده می کنند.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران