بخشش 24 اعدامی در کرج


11 مورد از این گذشت‌ها مشروط به پرداخت دیه است.

بخشش 24 اعدامی در کرجمدیر ندامتگاه مرکزی کرج از اخذ ۲۴ مورد گذشت شاکی در پرونده‌های قتل محکوم به قصاص در سال ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: ۱۱ مورد از این گذشت‌ها مشروط به پرداخت دیه است.

به گزارش عصرایران به نقل از ایسنا؛ ایرج فتاحی در این خصوص گفت: به لطف خدا و همت همکارانم در ندامتگاه مرکزی کرج توانستیم در سال گذشته ۱۳ مورد محکوم به قصاص را پای چوبه دار با اخذ رضایت از اولیای دم از مرگ نجات دهیم.

وی همچنین از ۱۱ مورد رضایت مشروط به پرداخت دیه در پرونده‌های مشابه خبر داد.

فتاحی خاطر نشان کرد: همکاران پر تلاش من در ندامتگاه مرکزی کرج شبانه روز به دنبال حل مشکلات گوناگون مددجویان هستند که اخذ رضایت از شاکی یک نمونه ای از آن کارهاست.

وی در پایان گفت: گذشت شاکیان از قصاص باعث ترویج فرهنگ گذشت و ایثار در جامعه خواهد شد و به همه ما این درس را می‌­دهد که وقتی می­‌توان در موضوع مهمی همچون قتل گذشت و عفو نمود در مسائل کوچکتر به راحتی می­‌توان با گذشت مسائل را حل و فصل نمود.

اخیراً هم یک مددجوی تبعه افغان که اوایل اردیبهشت ماه سال جاری قرار بود به جرم قتل عمد به دار مجازات آویخته شود با تلاش‌های قاضی اجرای احکام شعبه ۶ کرج و همچنین مدیر ندامتگاه مرکزی کرج و دیگر کارکنان این ندامتگاه پس از اخذ رضایت از اولیای دم در پای چوبه دار، از اجرای حکم قصاص رهایی یافت.

این مددجو از کودکی نزد مقتول مشغول به کار بوده و با وی نیز زندگی می‌کرده است و به گفته نزدیکان مقتول حکم پدری بر گردن قاتل داشته است، اما چند سال قبل طی یک مشاجره، صاحب کار خود را به قتل می‌رساند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...