توصیه های روانشناسی برای والدین فرزندان روزه اولی


توصیه های روانشناسی برای والدین فرزندان روزه اولی

تولد معنوی فرزندخردسالتان را جشن بگیرید و سفره های سحر و افطار را تا حد امکان مطابق میل او آماده کنیم .

توصیه های روانشناسی برای والدین فرزندان روزه اولی
فاطمه سادات زاهدی، کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی، با شروع ماه مبارک رمضان دغدغه خیلی از والدین که فرزند روزه اولی دارند این است که چطور او را نسبت به این واجب شرعی در این روزهای بلند تشویق کنم. برای رسیدن به این خواسته مهم با ما همراه باشید.

تولد معنوی فرزندخردسالتان را جشن بگیرید.
اولین روزه داری تجربه بسیار باشکوه و متفاوتی است و ما با عنوان پدر و مادر باید برای این تجربه، جشن بگیریم، هدیه بدهیم و از فرزندمان تشکر کنیم.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد کسانی که هویت دینی موفقی پیدا می‌کنند، کسانی هستند که تجربه‌های دینی موفقی داشته‌اند. البته باید دانست که دانش و اطلاعات دینی با تجربه بسیار متفاوت است.

ممکن است کسی اطلاعات زیادی درباره اهمیت نماز و روزه داشته باشد ولی کسی که شیرینی این کارها را تجربه کرده است، نسبت به انجام آن پایبندتر است، پس باید زمینه چنین تجربه‌هایی را برای فرزندان فراهم کنیم.

سفره های سحر و افطار را تا حد امکان مطابق میل او آماده کنیم و در این بین جهت خستگی کمتر خودمان و سرگرم شدن فرزندمان، از خودش نیز در این زمینه کمک بگیریم.

کمی نسبت به تغییر ساعت خواب فرزند در ماه مبارک رمضان منعطف تر بوده و خیلی سخت گیر نباشیم.

از خاطرات اولین روزهای روزه داری خودتان تعریف کنید تا او بداند شما نیز روزهای مشابه او را گذراندید. با اینکه شاید برای بعضی والدین سخت باشد که از یکی از اثرات روزه داری که عدم کنترل خشم بر اثر گرسنگی است مصون باشند، بیایید به عنوان خودسازی هم که شده روی این مساله کار کرده و این ماه از نظر اخلاقی متفاوت و مهربان تر برای فرزندانمان باشیم تا فرزندانمان طعم روزه های سال اولشان را شیرین تر حس کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو