احداث واحدهای مسکونی خسارت دیده سیل خوزستان رو به اتمام است


احداث واحدهای مسکونی خسارت دیده سیل خوزستان رو به اتمام است

اهواز - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: کار تعمیر و احداث واحدهای مسکونی خسارت دیده که در جریان سیلاب بهار پارسال در خوزستان دچار خسارت شده بودند رو به اتمام است.

فاضل عبیات روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در سیل بهار ۹۸ تعداد ۲۵ هزار و ۵۰۰ منزل مسکونی روستایی و شهری دچار خسارت شد که از این تعداد پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی نیاز به احداث مجدد و بقیه موارد تعمیراتی بود.

وی با بیان اینکه تعمیر منازل متاثر از سیلاب بهار ۹۸ در خوزستان تقریبا به اتمام رسیده ، گفت: کار احداث مجدد منازل آسیب دیده نیز به صورت متوسط حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عبیات، تاخیر در کار مربوط به احداث مجدد واحدهای مسکونی را گرمای تابستان گذشته بیان ‌کرد و افزود: به‌دلیل شدت گرما بتن ریزی واحدهای مسکونی با تاخیر انجام می‌شد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: کار بتن ریزی و عملیات اجرایی احداث مجدد واحدهای احداثی از مهر گذشته آغاز شد که تاخیر در شناسایی، ثبت و ارزیابی خسارت بخش دیگری از واحدها، از دیگر دلایل تاخیر بود.

وی میزان پیشرفت فیزیکی در بخش تعمیر منازل آسیب دیده را ۹۷ درصد بیان ‌کرد و افزود: با توجه به پیشرفت ۸۰ درصدی در بخش احداثی‌ها، پیش‌بینی می‌شود کار مربوط به احداث و تعمیر واحدهای آسیب دیده از سیل، ۲ تا سه ماه آینده به اتمام برسد.

همه مشمولان، وام بدون عوض دریافت کردند

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه وام بدون عوض اختصاص یافته به همه متقاضیان مشمول داده شده، گفت: در تامین بودجه این منابع مشکلی نداشتیم اما ممکن است برخی متقاضیان در مراحل احداث مجدد به دلیل میزان متراژ کار شده، با مشکلاتی روبه رو شده باشند.

عبیات با بیان اینکه منابع اختصاص یافته در این خصوص ویژه واحدهای ۷۵ تا ۸۰ متر است، افزود: ممکن است در این بین، برخی متراژ بیشتری را برای ساخت مجدد واحدهای مسکونی خود درنظر گرفته باشند که این امر مستلزم افزایش آورده آنها است.

ادامه عملیات اجرایی برای احداث چهار مدرسه دیگر در مناطق درگیر با سیلاب

وی همچنین با اشاره به اینکه در مناطق متاثر از سیل بهار ۹۸ در خوزستان، ۱۱۴ مدرسه متاثر از سیلاب بودند، افزود: از این تعداد ۳۴ مدرسه نیازمند احداث مجدد بود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: کار تعمیر همه فضاهای آموزشی خسارت دیده به اتمام رسیده ولی همچنان کار احداث مجدد چهار مدرسه دیگر باقی مانده است.

در پی طغیان رودخانه‌های کرخه، کارون و دز در بهار سال ۹۸، ۲۱ شهرستان خوزستان دچار سیلاب شدند؛ ۱۳۳ روستا به زیر آب رفت و ۳۷۴ روستا به صورت جزیی و کلی تخلیه شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو