فرماندار خاش: فاصله گذاری اجتماعی بزرگترین خدمت به مدافعان سلامت است


فرماندار خاش: فاصله گذاری اجتماعی بزرگترین خدمت به مدافعان سلامت است

فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بزرگترین خدمت به مدافعان عرصه سلامت بوده که با ایثار و روحیه جهادی و شجاعانه به مردم خدمت می کنند.

صاحب گل صالحی در نشست اعضای ستاد مقابله با کرونای خاش افزود: انسان سالم محور توسعه پایدار است، بنابراین در جامعه سلامتی و بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: در عرصه مقابله با بیماری ویرورسی کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور وحدت و همدلی مردم و مسئولان به نمایش گذاشته شد.

صالحی ادامه داد: همکاری های بین بخشی دستگاه ها، تعامل و مشارکت اقشار مردم، اصلاح روش های زندگی، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و فرهنگ سازی در مباحث بهداشتی و زیستی سبب کاهش آمار تلفات بیماری کرونا در کشور شد.

مقام عالی دولت در خاش اظهار داشت: ادامه روند اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از شیوع بیماری پیشگیری می کند.

صالحی با اشاره به اینکه در حدود دو ماه اخیر ۲۶ مورد مثبت از ابتلا به بیماری کرونا در خاش به ثبت رسیده و پنج نفر از این نفرات فوت کرده اند گفت: حضور تمام افراد خانوار در بازار برای خرید و شلوغی آن در خاش نگران کننده است و ضرورت دارد که همه اقشار جامعه به سلامتی خود و اطرافیان و جامعه بیشتر اهمیت بدهند و بدون دلیل از منزل خارج نشوند.

دکتر رضا کرد مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش هم بیان کرد: بر حسب گزارش های کارشناسان بهداشت ۳۰ درصد از شهروندان ناقل بیماری اند و ۵۵ درصد نیز علایم بیماری را دارند، بنابراین رعایت موارد بهداشت فردی و اجتماعی را توصیه می کنیم.

وی افزود: در صورت ادامه روند شلوغی بازار برای تعطیلی آن تصمیم گیری شود و هم اینک نیز نظر ما فعالیت زوج و فرد اصناف و تعطیلی روزهای جمعه است زیرا مردم ما اصلا رعایت نمی کنند و به توصیه های بهداشتی توجهی ندارند.

علی نقی زاده رئیس مرکز بهداشت خاش نیز گفت: در دو کلینیک غربالگری سلامت خاش و نوک آباد ۱۳۹۰ نفر ویزیت و ۷۲ مورد مشکوک نیز شناسایی شده و ۲۰ نفر نیز به صورت سرپائی تحت درمان قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: از ۲۳ فروردین ماه ۲۲ تیم عملیاتی و نظارتی با اجرای گشت مشترک ۱۷۲۶ مورد نظارت بر اصناف خاش را انجام داده اند که در نتیجه ۵۰ متخلف به تعزیرات معرفی شده اند.

محمود کردی رئیس بیمارستان امام خمینی خاش نیز اظهار داشت: ۸۰ درصد از افراد جامعه تصور می کنند که علائم بیماری را ندارند و خطرات و تهدیدات آن را جدی نمی گیرند که این موضوع برای ما نگران کننده است.

عبدالمجید تمندانی شهردار و مهدی اسماعیلی مدیر اداره صنعت و معدن و تجارت و احمد جمشیدزهی رئیس اداره کار خاش نیز در گزارش هایی جداگانه بر ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در بازار این شهر تاکید کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است