شرایط روزه داری بیماران دیابتی در روز‌های کرونایی


شرایط روزه داری بیماران دیابتی در روز‌های کرونایی

یک فوق تخصص غدد، رشد و متابولیسم درباره روزه داری بیماران دیابتی که اخیرا سابقه ابتلا به کرونا داشته اند، توضیحاتی داد.

شرایط روزه داری بیماران دیابتی در روز‌های کرونایی

به گزارش حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،شهرام علمداری، فوق تخصص غدد، رشد و متابولیسم درباره روزه داری بیماران دیابتی که اخیرا سابقه ابتلا به کرونا داشته اند، اظهار کرد: گرفتن روزه برای افراد دیابتی بالای ۶۵ سال صلاح نیست و توصیه نمی‌شود. افراد دیابتی زیر ۶۵ سال، اگر قند خون این افراد با انسولین کنترل می‌شود، معمولا روزه داری باعث افت شدید قند آن‌ها شده و بنابر این گرفتن روزه برای این افراد نیز توصیه نمی‌شود.

علمداری ادامه داد: معمولا این مجوز به بیماران دیابتی که انسولین دریافت می‌کنند داده نمی‌شود، زیرا معمولا این افراد برای دریافت انسولین باید غذا بخورند و در چنین شرایطی گرفتن روزه معمولا توصیه نمی‌شود.

این فوق تخصص غدد تصریح کرد: دسته دیگری از بیماران دیابتی که با مصرف قرص، رژیم غذایی و فعالیت بدنی دیابت خود را کنترل می‌کنند، هستند. قند ناشتای این افراد حتما باید زیر ۱۴۰ و قند سه ماهه آنان زیر ۷ درصد باشد تا روزه داری برای آنان مشکلی ایجاد نکند.

بیشتر بخوانید: روزه داری، عامل کاهش واکنش‌های التهابی در بدن

او درباره وضعیت افراد دیابتی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند، گفت: این افراد جزو گروه‌های پر ریسک برای روزه داری محسوب می‌شوند و حتی اگر قند ناشتای بالای ۱۴۰ و سه ماهه بالای ۷ درصد نداشته باشند باید از بهبود کامل علائم بالینی خود مطمئن شوند و اگر هرگونه تنگی نفس، ضعف بدنی در خود مشاهده کردند از گرفتن روزه اجتناب کنند زیرا روزه گرفتن خطرات زیادی را برای این بیماران دیابتی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟