بوسنی و هرزگوین جز سوری‌ها همه مهاجرین را اخراج می‌کند


بوسنی و هرزگوین جز سوری‌ها همه مهاجرین را اخراج می‌کند

اروپا| بلگراد-ایرنا- وزیر امنیت بوسنی و هرزگوین در رابطه با وضعیت مهاجرین در این کشور گفت که کشور ما پارکینگ مهاجرین برای رسیدن به اروپا نیست . ما غیر از اتباع سوریه بقیه را اخراج می‌کنیم .

«فخرالدین رادونچیچ» در جمع خبرنگاران افزود که موضع وی در خصوص مهاجرین کاملا دقیق است و در این مورد به «اسلوبودان اوییچ» مدیر بخش امور خدماتی مربوط به خارجیان گفته است تا اسامی ۹ تا ۱۰ هزار مهاجر غیرقانونی اقتصادی که در بوسنی و هرزگوین به سر می برند، ثبت شوند تا اینکه نحوه اخراج آنها را بررسی کرد .

وی با تاکید بر اینکه این یک مشکل بزرگ امنیتی است و زندگی شهروان را به مخاطره می اندازد، گفت که اکنون در خصوص جنگ زدگان از سوریه تصمیمی گرفته نمی شود، زیرا که این یک مساله دیگری است.

وزیر امنیت بوسنی و هرزگوین با بیان اینکه اطمینان داریم تصمیم خروج مهاجرین برای برخی از کشورهای اتحادیه اروپا خوشایند نیست، اخراج مهاجران غیرقانونی اقدامی غیر بشردوستانه نیست .

رادونچیچ افزود که همه این مهاجرین از کشورهایی می آیند که از بوسنی و هرزگوین ثروتمند تر هستند و آنها باید اخراج شوند.اتحادیه اروپا بجای دادن پول برای نگهداری آنها، بهتر است که برای اخراج آنان کمک مالی کند. به زودی ۴۰ تا ۵۰ هزار بیکار در کشور خواهیم داشت و این درحالیست که حدود ۱۰ هزار مهاجر در کشور را نگه داشته ایم و انتظار دارند بوسنی و هرزگوین برای آنها نقش پارکینگ برای رسیدن به اروپا را بازی کند.

به گزارش ایرنا، مهاجرین زیادی خانه های خود را از نقاط مختلف خاورمیانه و آفریقا ترک کرده و قصد مهاجرت به کشورهای شمالی اتحادیه اروپا را کرده و به بوسنی هرزگوین آمده اند. مهاجرین در نقاط مختلف این کشور به ویژه در استان «توزلا» در شمال شرقی این کشور در انتظار رفتن به اروپا به سر می برند.

مهاجرین و پناهجویان در مسیر خود در رسیدن به کشورهای شمالی اتحادیه اروپا از کشورهای بالکان غربی مانند، صربستان، بوسنی و هرزگوین، مقدونیه شمالی، کرواسی و مونته نگرو به عنوان خط عبور استفاده می کنند و عمدتا قصد اقامت دائم در این کشورها را ندارند.

پس از مسدود شدن مرزهای یونان، مقدونیه شمالی، صربستان و کرواسی در مارس سال ۲۰۱۶ میلادی در مسیر اروپای غربی، مهاجرین و پناهجویان در مسیر رسیدن به کشورهای شمالی اتحادیه اروپا بوسنی و هرزگوین را انتخاب کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط