کرونا دولت جانسون را به گوشه رینگ پارلمان انگلیس برد


کرونا دولت جانسون را به گوشه رینگ پارلمان انگلیس برد

نمایندگان پارلمان انگلیس در اولین جلسه از زمان اعلام قرنطینه عمومی در این کشور، به انتقاد شدید از عملکرد دولت درقبال مهار شیوع ویروس کرونا پرداختند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اولین جلسه پارلمان انگلیس از زمان آغاز قرنطینه عمومی این کشور، به صحنه انتقادات تند نمایندگان از عمکرد دولت در قبال شیوع ویروس کرونا تبدیل شد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «کر استارمر» رهبر جدید حزب کارگر انگلیس جلسه روز چهارشنبه پارلمان را با انتقاد از عملکرد دولت در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز نگه‌داری سالمندان آغاز کرد.

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس که در غیاب «بوریس جانسون» نخست وزیر مبتلا به ویروس کرونا، مسئول رسیدگی به امور دولت است، اذعان کرد دولت اطلاعات دقیقی از شمار قربانیان ویروس کرونا در مراکز نگه‌داری سالمندان ندارد.

استارمر همچنین گفت دولت انگلیس در مقایسه با سایر کشورها درخصوص انجام آزمایش‌های تشخیص کرونا بسیار کند عمل کرده است و در حال حاضر تنها ۱۸ هزار تست در روز انجام می‌شود. این در حالی است که دولت موظف است تا هفته آینده این تعداد را به ۱۰۰ هزار تست افزایش دهد.

راب در پاسخ گفت، در حال حاضر دولت قادر است ۴۰ هزار تست در روز انجام دهد اما تعداد تست‌های انجام شده ۱۸ هزار مورد است و دلیل آن را استقبال کم مردم عنوان کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان درخصوص ارتباط دولت این کشور با سازمان جهانی بهداشت گفت، این نهاد «بخش مهمی از پاسخ جهانی» به ویروس کرونا را مدیریت می‌کند و انگلیس در این زمینه دنباله‌رو آمریکا نخواهد بود.

راب همچنین با انجام تحقیقی مستقل درخصوص کم‌کاری دولت در مواجهه با ویروس کرونا مخالفت کرد و زمان را برای انجام چنین کاری نامناسب دانست. استارمر نیز گفت در این خصوص با راب هم‌عقیده است.

امروز (چهارشنبه) «اد دیوی» رهبر موقت حزب لیبرال دموکرات انگلیس در بیانیه‌ای انجام تحقیقاتی درباره نحوه عملکرد دولت این کشور در مبارزه علیه شیوع ویروس کرونا را خواستار شد.

«مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس نیز پس از ایستادن پشت تریبون پارلمان از هجمه نمایندگان در امان نماند.

«جرمی کوربین» رهبر سابق حزب کارگر خطاب به هنکاک گفت: «سازمان جهانی بهداشت از ماه ژانویه درخصوص همه‌گیری کرونا هشدار داده بود. رئیس این سازمان گفته است راه مواجهه با آن تست، تست و تست است. ما این کار را نکردیم. آیا می‌توانید اطمینان دهید افزایش سریعی در شمار تست‌ها صورت می‌گیرد؟»

هنکاک در پاسخ گفت دولت «پایش را روی پدال گاز گذاشته» و به‌سرعت در حال رسیدن به تعداد آزمایش روزانه است. او تأکید کرد: «انگلیس در حال حاضر به نقطه اوج شیوع ویروس کرونا رسیده است».

وزیر بهداشت انگلیس در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان، احتمال دریافت ماسک رایگان از سوی شهروندان را رد کرد و گفت، اولویت دریافت تجهیزات محافظتی با کارکنان خدمات ملی سلامت است. وی افزود ظرفیت بیمارستان‌های انگلیس به هیچ عنوان تکمیل نشده‌اند.

این در حالی است که به گزارش گاردین، بیمارستان تازه تأسیسی که ظرف ۹ روز در لندن احداث شده است و ظرفیت ۴ هزار بیمار را دارد، به‌دلیل کمبود پرسنل تنها کمتر از ۲۰۰ فرد مبتلا به ویروس کرونا را پذیرش کرده است.

به گفته وزارت بهداشت انگلیس تا روز چهارشنبه ۱۸۱۰۰ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به روز گذشته ۷۵۹ مورد افزایش داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش