ادعای آمریکا درباره رصد برنامه فضایی ایران


ادعای آمریکا درباره رصد برنامه فضایی ایران

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدار 425 کیلومتری زمین، به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت که کشورش به دقت برنامه فضایی ایران را رصد می‌کند. سرگرد راب لودویک، در گفتگو با آسوشیتد پرس مدعی شد: «پنتاگون همچنان به دقت تلاش‌های ایران...

ادعای آمریکا درباره رصد برنامه فضایی ایران
به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدار 425 کیلومتری زمین، به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت که کشورش به دقت برنامه فضایی ایران را رصد می‌کند.

سرگرد راب لودویک، در گفتگو با آسوشیتد پرس مدعی شد: «پنتاگون همچنان به دقت تلاش‌های ایران برای دستیابی به فناوری پرتاب ماهواره به فضا را رصد می‌کند.»

وی افزود: «اگرچه ایران در حال حاضر موشک‌های بالستیک قاره‌پیما در اختیار ندارد، اما تمایل آنها به مقابله نظامی راهبردی با ایالات متحده می‌تواند آنها را به سمت توسعه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما سوق دهد.»

صبح امروز چهارشنبه سوم اردیبهشت‌ماه 1399 ماهواره نظامی ایران با نام «نور» توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به‌وسیله ماهواره‌بر سه‌مرحله‌ای «قاصد» در مدار 425کیلومتری زمین قرار گرفت.

این پرتاب از پایگاه پرتاب فضایی سپاه در منطقه شاهرود و در کویر مرکزی ایران به انجام رسید، پایگاهی که سالها پیش آماده شده بود تا پرتابگرهای فضایی سنگین سپاه از جمله ماهواره‌بر قائم از آن به فضا پرتاب شود.

ماهواره‌بر قاصد اولین پرتابگر سه‌مرحله‌ای آزمایش‌شده در کشور است. هنوز جزئیاتی از ابعاد و تناژ و قابلیت‌های فنی آن اعلام نشده اما همین تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که سپاه مسیر توسعه پرتابگرهای فضایی خود را با تنوع مورد نیاز پیگیری کرده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هوافضا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی