25 درصد صنوف مازندران، اصناف پرتردد هستند


25 درصد صنوف مازندران، اصناف پرتردد هستند

ساری - ایرنا - عضو هیات نمایندگان اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران گفت: حدود 25 درصد صنوف این استان جز مجموعه‌هایی به شمار می روند که مشتریان بیشتری نسبت به صنوف دیگر دارند و به عنوان اصناف پرتردد محسوب می‌شوند.

قرارگاه مقابله با کرونای استان مازندران اخیرا طی نامه از نهادهای مرتبط با اصناف از جمله سازمان صنعت ، معدن و تجارت و نیز اتاق اصناف استان خواست تا صنوفی که بیشترین مراجعه کننده را دارند شناسایی بکنند تا نظارت های جدی تر بر اجرای پروتکل های بهداشتی این واحدها اعمال شود .

عباس رمدانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : مازندران بیشتر از ۱۶۰ هزار واحد صنفی دارد که با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بعد از تعطیلی چندین روزه به مرور ابتدا صنوف کم خطر و از ابتدای این هفته پاساژ ها فعالیت ها خود را آغاز کردند .

وی ادامه داد : در مرحله نخست بازگشایی صنوف در مازندران که شامل صنوف کم خطر بود حدود ۹۷ هزار واحد صنفی فعالیت خود را از ۲۳ فروردین ماه آغاز کردند و در مرحله بعدی یعنی از ابتدای این هفته ۳۰۰ پاساژ فعالیت خود را از سرگرفته اند .

نایب رییس اتاق اصناف مرکز مازندران گفت: تاکنون تمام تلاش ها بر این حول و محور بود صنوفی که فعالیت خود را آغاز کرده اند پروتکل های بهداشتی را رعایت بکنند تا ضمن سلامتی خود سلامتی مردم را از این طریق تامین بکنند .

وی افزود: اما با توجه به بازگشایی گام به گام صنوفِ مازندران، ستاد مقابله با کرونای استان تمهیدات ویژه تری برای قطع زنجیره انتقال در نظر گرفته است که شناسایی و نظارت جدی تر بر صنوف پرتردد از آن جمله است .

رمدانی اضافه کرد : در همین زمینه صنوفی که مراجعه کننده بیشتری به نسبت مابقی صنوف دارند شناسایی شده اند که غالب این واحدها بدلیل اینکه مایحتاج روزمره و ضروری مردم از جمله میوه و نان را عرضه می کنند بیشتر موردنظر قرار گرفته اند .

وی ادامه داد : این واحدها می بایست پروتکل های بهداشتی اعلام شده را به دقت انجام دهند که بخشی از این موارد شامل استفاده از دستکش ، ماسک ، جداسازی محل استقرار فروشنده و خریدار ، نصب کاور در ورودی ها و ضرورت رعایت فاصله گذاری است .

به گفته نایب رییس اتاق اصناف مازندران با توجه به مصوبه اخیر ستاد مقابله با کرونا بمنظور شناسایی این صنوف پرتردد و شلوغ از نظر میزان حضور افراد بازرسی ها و بازدیدها از این صنوف شدت بیشتری گرفته است تا در صورت عدم رعایت نکات به آنها گوشزد شود تا مشکلی برای ادامه فعالیت آنها بوجود نیاید .

وی از بی رونق بودن بازارهای مازندران پس از سرگیری فعالیت به عنوان دغدغه جدی صنوف در استان اشاره و تصریح کرد : هرچند مغازه ها و فروشگاهها با دستور و مصوبه ستاد بازگشایی شدند و اجازه فعالیت دارند اما همچنان مردم کمتر میل و رغبت به حضور در بازار را دارند .

رمدانی در خصوص میزان خسارت های کرونایی به صنوف مازندران گفت : اخیرا با ارسال نامه ای به بیش از ۶۰۰ اتحادیه استان از آنها خواسته شد تا برآورد خسارت از صنوف خود ارائه بکنند تا میزان دقیق خسارت ها را بدست آوریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس