ضرورت برنامه‌ریزی برای غلبه برافسردگی ناشی از کروناویروس


ضرورت برنامه‌ریزی برای غلبه برافسردگی ناشی از کروناویروس

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر لزوم برنامه‌ریزی برای فائق شدن برافسردگی ناشی از شیوع کروناویروس تاکید کرد و گفت: شهرداری‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش امید و نشاط در جامعه در دوران پساکرونا برنامه ارایه دهند.

مهدی جمالی‌نژاد 3 اردیبهشت‌ماه در همایش ویدئو کنفرانسی شهرداران استان سمنان با بیان اینکه شهرداری‌ها در زمان بحران‌هایی مانند سیل و شیوع کرونا ویروس خوش درخشیدند، اظهار کرد: با تلاش مردم و مسئولان و خصوصا شهرداری‌ها بلایای طبیعی مختلفی را با حداقل مشکلات در سال‌های اخیز پشت سرگذاشتیم.

وی به اثرات کروناویروس بر اقتصاد کشور پرداخت و ادامه داد: کرونا وضعیت اقتصاد جهان را به نوعی متلاشی کرد، اما در کشور ما مدیریت خوبی برای مهار و مقابله با کرونا ویروس انجام شد و سمنان از استان‌های پیشگام برای مقابله با این ویروس منحوس با تلاش شهرداری‌ها بوده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری روستایی وزیر کشور اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری‌ها در حال انجام اقداماتی هستند که از زاویه‌ای شاید سخت‌تر از اقداماتی باشد که کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی ، پزشکان و ...در این شرایط انجام می‌دهند، چراکه کارگران و دیگر کارکنان شهرداری‌ها چندان شناختی از نوع زباله‌ها و شیوع این ویروس ندارند و از این منظر بیشتر در معرض ابتلا قرار دارند.

وی به سفرهای دوره‌ای و بازدید از شهرداری‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در همین راستا سفر به استان‌های مختلف کشور را برنامه‌ریزی کرده و برای سال جاری نیز اگر فرصت مناسبی فراهم شد باردیگر به استان سمنان سفری خواهم داشت تا از نزدیک در جریان مشکلات شهرداری‌ها قرار گیرم.

جمالی نژاد گفت: در دوران شیوع کرونا، دستورالعمل های مختلفی از سوی شهرداری‌ها و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در گام اجرایی قرار گرفت و تمام مسئولان در حوزه عمرانی برای مقابله با کرونا ویروس ورود جدی داشتند.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: شهرداران برای دوران پساکرونا برنامه ارایه دهند و باتوجه به مشکلات پیش آمده و خطر احتمال افزایش آسیب اجتماعی، اجرای طرح شادابی و نشاط در جامعه را در دستور کار داشته باشند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های نشاط اجتماعی از سوی شهرداری‌ها، از نظر شرعی ،اخلاقی و اداری مهم است و شهرداری‌ها باید با اجرای طرح‌های مختلف، تلاش کنند تا مردم از ناامیدی و افسردگی براثر شیوع کرونا ویروس خارج شوند.

جمالی نژاد با بیان اینکه نقش شهرداری ها در کنار طرح‌های عمرانی و خدمات شهری، در کنترل آسیب های اجتماعی برجسته است افزود: باید شهرداری‌ها در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی ورود جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در بودجه شهرداری‌ها و تبدیل وضعیت و ...اقدام‌های خوبی از سوی وزارت کشور انجام شده و با همکاری مجلس شورای اسلامی و تصویب آیین نامه‌های مربوط برای تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری در تلاش هستیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: در اجرای طرح مومنانه و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان سمنان اقدام های خوبی انجام شده است که این رویه مثبت باید ادامه یابد.

جمالی نژاد با بیان اینکه باید از تجربیات شهرداری‌های دیگر نقاط کشور برای اجرای طرح‌های عمرانی استفاده شود، گفت: تهیه نردبان آتش‌نشانی با اعطای مجوز اوراق مشارکت، در دستور کار وزارت کشور برای امسال قرار دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022