تشدید نظارت بر فروش کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان


تشدید نظارت بر فروش کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان

کلانتری گفت: به منظور جلوگیری از کمبود کالا و صیانت از حقوق مصرف کنندگان نظارت بر بازار تشدید شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (3 اردیبهشت) در نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد که با هدف تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان، برگزار شد، اظهار داشت: اقلام مورد نیاز مردم در مناطق روستایی در ماه مبارک رمضان با همکاری تعاون روستایی توزیع می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در مناطق شهری تعداد مراکز عرضه باید گسترش یابد و از هرگونه تجمع مردمی جلوگیری شود، گفت: تعاون روستایی در شهرستان های هشت گانه در این خصوص فعال باشد تا مردم برای تامین کالای اساسی خود به مرکز استان مراجعه نکنند.

وی بر انجام خرید اینترنتی و توزیع کالا بدون واسطه در این ایام تاکید کرد و گفت: اگر امکان خرید اینترنتی و سفارش تلفنی نبود، گزینه آخر خرید حضوری مردم باشد.

کلانتری در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامی داشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آغاز هفته سلامت، ادامه داد: علی رغم همه کمبودها و مشکلاتی که جامعه جهانی با آن رو به رو است، ملت ایران با تدبیر و مدیریت نظام، تعامل سازنده مردم و تدبیری که مقام معظم رهبری در تخصیص مبلغی از صندوق توسعه ملی برای کمک به اقشار آسیب پذیر و تامین نیازمندی ها داشتند، عملکرد خوبی در مقابله و کنترل بیماری کرونا داشته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: وقتی که عملکرد نظام را مقایسه می کنیم فاصله زیادی با ابرقدرت ها داشته ایم و متوجه می شوند عناصری در ایران داریم که روی آن محاسبه نمی کنند.

وی گفت: به عنوان مثال در سیزده بدر سال گذشته هزاران نفر در یکی از مناطق یاسوج حضور داشتند، اما در سال جاری حتی یک نفر در آن منطقه حضور نیافته و این اقدام مردم قابل تقدیر است.

کلانتری با تاکید بر اینکه کالاها باید به شکل مناسب از نظر قیمت، کیفیت و سلامت عرضه شود و مانعی پیش رو نباشد، گفت: سبک سازی در توزیع کالا مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار حمایت از واحدهای فروش اینترنتی موفق شد و افزود: اگر در یک مرکز مردم برای خرید تجمع کردند باید نسبت به بسته شدن آن واحد از سوی تعزیرات در اسرع وقت اقدام شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید بازرسان در این ایام به صورت مستمر بر واحدهای توزیع نظارت داشته باشند، ادامه داد: هیچ گونه سفره نذری و افطاری در استان برگزار نخواهد شد، چرا که اولویت ما حفظ سلامت مردم است؛ ضمن اینکه ناظریی از حوزه بهداشت و درمان باید بر عملکرد آشپزخانه های عمومی نظارت کنند.

کلانتری با بیان اینکه دانشگاه یاسوج دانشگاهی نوپا و جوان است، گفت: با کمک مردم و مسئولان اتفاقات خوبی در این بیمارستان شکل گرفت و در زمینه غربالگری عملکرد خوبی داشتیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بیماریابی گسترده و نمونه گیری وسیع در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: بعضی از افراد این نقاط قوت را نمی بینند و موجب رنجش مردم و کادر درمانی می شوند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه زنجان دانشگاه پایلوت کشور در این خصوص بود، عنوان کرد: هنوز که هنوز است در این استان به اندازه ما تست نگرفته اند، اما برخی در استان به گونه دیگری صحبت می کنند.

کلانتری با اشاره به اینکه معاون وزیر بهداشت در شبکه خبر از استان ما به عنوان استان موفق یاد کرد و نباید این موفقیت را کمرنگ جلوه داد، عنوان کرد: از نقد منصفانه استقبال می کنیم، ولی انتظار می رود نقاط قوت هم دیده شود.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر