اعطای تسهیلات به خسارت دیدگان سیل و زلزله سال گذشته فارس ادامه دارد


اعطای تسهیلات به خسارت دیدگان سیل و زلزله سال گذشته فارس ادامه دارد

شیراز - ایرنا- مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: روند اعطای تسهیلات به واحدهای خسارت دیده از سیل و زلزله سال گذشته در این استان همچنان ادامه دارد ، این تسهیلات در قالب وام‌های تعمیری ، احداثی ، بلاعوض و وام معیشتی در حال پرداخت است.

عطا الله زمانی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بنیاد مسکن استان فارس برای سه حادثه سیل فروردین ۹۸ ، زلزله خان زنیان شیراز و فعالیت بنیاد مسکن فارس در ترمیم خسارت سیل شهرستان شوشتر خوزستان تسهیل‌گری اعطای وام انجام داده است.

وی اضافه کرد: برای جبران خسارت‌های زلزله هفتم و هشتم آبان ماه سال گذشته در منطقه خان زنیان شیراز تسهیلات احداث واحدهای مسکونی شهری برای ۱۹۰ واحد و برای تعمیر ۴۶۶ واحد به مبلغ ۱۶۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد شده که با اختصاص این اعتبارات کار اعطای تسهیلات آغاز می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در ادامه گفت: همچنین برای اعطای وام معیشتی به ۱۹۰ نفر مشمول دریافت وام های معیشتی در منطقه خان زنیان شیراز اعطای ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پیش بینی شده است.

زمانی با بیان اینکه بنیاد مسکن برای اسکان موقت ۱۹۰ نفر در منطقه خان زنیان اقدام کرد افزود: میزان خسارت وارد شده به این خانواده ها حدود ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد گردید.مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین اظهار داشت : در مناطق روستایی منطقه خان زنیان شیراز نیز ۲۲۵واحد نیاز به احداث مجدد و ۴۴ واحد نیاز به تعمیرات داشتند که اعطای ۹۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات به آنها برآورد شده است .

وی اضافه کرد : بنیاد مسکن در مناطق روستایی خان زنیان شیراز هم پرداخت ۳۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام معیشتی را برای ۲۲۵ نفر خسارت دیده در روستاها در دستور کار قرار داد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: برای اسکان موقت خانوارهای آسیب دیده در مناطق روستایی خان زنیان شیراز هم به ظرفیت ۲۲۵ نفر ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

زمانی در ادامه گزارشی از اعطای تسهیلات برای جبران خسارت سیل سال گذشته در استان فارس ارائه داد و گفت: در سیل سال گذشته یک هزار و ۶۹۴ واحد مسکونی شهری و ۲ هزار و ۱۶۰ واحد مسکونی روستایی دچار خسارت شدند که برای جبران خسارت ۱۰۰ درصد این واحد ها تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد : همچنین برای احداث مجدد و درجا سازی ۶۰۵ واحد شهری و یک هزار و ۳۷۸ واحد روستایی که خسارت عمده از سیل سال گذشته در استان فارس دیده بودند ، تسهیلات احداث مسکن در حال پرداخت است و تا کنون به مالکان ۶۸ درصد از این واحدها تسهیلات پرداخت شده است .

زمانی اضافه کرد: برای جبران خسارت سیل سال گذشته بنیاد مسکن مبادرت به پرداخت وام های معیشتی و بلا عوض نیز کرده است ، جمع کمک های پرداخت شده در این بخش حدود ۵۸۰ میلیارد و ۶۰۳ میلیون ریال است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در باره فعالیت این بنیاد در استان خوزستان و شهرستان شوشتر نیز گفت: ۴۱۲ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض ، اجاره بها و وام معیشتی به خانواده های آسیب دیده از سیل در شهرستان شوشتر پرداخت شده است.

سیل پنجم فروردین ماه دروازه قرآن شیراز جان ۲۱ نفر را گرفت، افزون بر یکصد نفر را مصدوم کرد و موجب انباشته شدن ۳۰۰ خودرو بر روی یکدیگر و خسارات مالی بسیار شد. این سیلاب در برخی دیگر از شهرستان های فارس نیز زیان هایی بر جای گذاشت.

سیل ششم فروردین ماه شیرازهمچنین باعث خسارت هایی به منازل شهروندان در برخی مناطق این شهر شد که در این میان، وضعیت محله سعدی وخیم تر از سایر نقاط بود.

همچنین زلزله ای به قدرت ۵.۱ درجه ریشتر عصر سه‌شنبه هشتم بهمن ۹۸ خان زنیان از توابع شیراز را لرزاند تا این منطقه شاهد دومین زمین لرزه در ۲ روز پیاپی باشد. زمین لرزه عصر سه شنبه ساعت ۱۸ و ۵۴ دقیقه و ۳۲ ثانیه در عمق ۵ کیلومتری خان زنیان از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز رخ داد.

زلزله دوشنبه هفتم بهمن ۹۸ با قدرت ۵.۴ ریشتر نیز ساعت ۱۶ و ۵۸ دقیقه و ۲۶ ثانیه در عمق ۷ کیلومتری رخ داده بود.۴۳ روستای این منطقه تحت تاثیر زلزله قرار داشته‌اند اما چهار روستا نسبت به سایر روستاها آسیب بیشتری دیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول