هتل‌های کرمانشاه وضعیت نگران کننده‌ای دارند


هتل‌های کرمانشاه وضعیت نگران کننده‌ای دارند

یک فعال حوزه هتلینگ در کرمانشاه گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا هتل‌های کرمانشاه تقریبا هیچ درآمدی ندارند، در حالیکه هزینه‌های آنها پابرجا است.

اشکان لطفی در نشست فعالین گردشگری با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، بااشاره به تاثیر نفی کرونا بر حوزه گردشگری، اظهار کرد: بیشترین آسیب کرونا در حوزه گردشگری به تاسیساتی مانند هتل‌ها بوده که هزینه‌های نگهداری آنها هم بالا است.

این فعال حوزه هتلینگ استان تصریح کرد: با شیوع این بیماری بخش‌های مختلفی همچون رستوران، سالن همایش و... در هتل ها تعطیل شدند و عملا هتل ها دیگر درآمدی ندارند و از طرف دیگر هزینه هایشان هم کماکان پابرجا است.

وی با نگران کننده توصیف کردن وضعیت هتل های کرمانشاه پس از شیوع کرونا، افزود: باید به وضعیت هتل های استان رسیدگی شود، چرا که وضعیت نگران کننده‌ای داریم و اکنون در شرایطی هستیم که توان پرداخت حقوق پرسنل را هم نداریم.

مدیر هتل پارسیان کرمانشاه اضافه کرد: ترس روانی از بیماری کرونا در بین مردم باعث شده تا حتی اگر مجوز بازگشایی را هم بگیریم، تا مدتی مسافر چندانی نخواهیم داشت، برای همین به حمایت مسئولین استانی نیاز داریم.

وی اعلام کرد: اگر حمایت مسئولین استانی را نداشته باشیم، نه تنها هتل ها بلکه سایر حوزه‌های گردشگری مانند آژانس ها، راهنمایان، صنایع دستی و... زمین خواهند خورد.

لطفی در ادامه بااشاره به پخش سریال "نون خ2" از شبکه اول سیما، اظهار کرد: هرچند این روزها دیدگاه ها و گاها نقدهایی در خصوص پخش این سریال مطرح می‌شود، اما تقریبا هیچکدام از این نقدها نسبت به حوزه گردشگری نیست و بیشتر روی نکاتی غیر از حوزه گردشگری است.

وی باتاکید براینکه پخش این سریال می‌تواند به رونق گردشگری استان کمک کند، تصریح کرد: چندسال پیش سریالی با عنوان "علی البدل" در یکی از روستاهای همدان ساخته و در شبکه ملی پخش شد که پس از اتمام این سریال تاثیر مثبت زیادی برای گردشگری آن منطقه داشت.

مدیر هتل پارسیان کرمانشاه اضافه کرد: حمایت های استاندار کرمانشاه و مدیرکل میراث فرهنگی استان در ساخت این سریال نشان از توجه آنها به حوزه گردشگری استان است که قدردان آن هستیم.

وی افزود: وقتی این سریال می‌تواند به رونق گردشگری استان کمک کند، چرا باید این حجم از منفی بافی و انتقادات در استان درباره این سریال داشته باشیم.

لطفی در ادامه اعلام کرد: نون خ هم مانند همه سریال های دیگر اشکالات و ایراداتی دارد و کسی هم منکر آن نیست، اما نباید کاری کنیم که جسارت مدیران برای کمک به ادامه ساخت چنین سریال هایی در استان گرفته شود.

در این نشست مدیرکل میراث فرهنگی استان قول حمایت های لازم را به فعالین گردشگری استان داد تا بتوانند پس از بحران کرونا دوباره رونق گذشته را بدست آورند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در