40 جاهای دیدنی خرم آباد لرستان


شهرستان خرم آباد واقع در استان لرستان، به عنوان یکی از مناطق زیبا ی ایران با جاذبه های تاریخی و طبیعی متعددی، شناخته می شود.در این مطلب معرفی 40 جاذبه ی طبیعی و تاریخی را برای شما گردآوری کرده ایم که اگر به این استان و به شهرستان خرم آباد سفر کردید، با مناطق و […] نوشته 40 جاهای دیدنی خرم آباد لرستان اولین بار در جامع ترین سایت جاهای دیدنی و...

شهرستان خرم آباد واقع در استان لرستان، به عنوان یکی از مناطق زیبا ی ایران با جاذبه های تاریخی و طبیعی متعددی، شناخته می شود.در این مطلب معرفی ۴۰ جاذبه ی طبیعی و تاریخی را برای شما گردآوری کرده ایم که اگر به این استان و به شهرستان خرم آباد سفر کردید، با مناطق و آثار دیدنی این شهرستان آشنایی کامل داشته باشید و دیدن هیچ کدام را از دست ندهید.

گرداب سنگی

گرداب سنگی از جمله زیباترین جاهای دیدنی خرم‌آباد است. قدمت این بنای تاریخی به دوره‌ی ساسانیان بازمی‌گردد.گرداب سنگی خرم آباد در مجاورت خیابان هفده شهریور، پایین تر از میدان تختی واقع شده و در گویش لری به گردو بردینه معروف است. این جاذبه تاریخی از سنگ و ساروج ساخته شده و متشکل از یک دیواره عظیم سنگی است که به صورت مدور دور تا دور چشمه ای فصلی احداث شد.

40 جاهای دیدنی خرم آباد لرستان

مخمل کوه

مخمل کوه به دلیل گل سنگ های مخملی رنگش به این اسم شهرت یافته و در شمال شرقی شهر خرم آباد واقع شده و از جاذبه های استان لرستان است. آبشار مخمل کوه که در تنگه معروف به شبیخون در پارک جنگلی واقع شده است، طبیعتی را تشکیل داده که تا چشم کار می کند سرسبزی است و موجب شده تا مخمل کوه به جایی بکر و بسیار قشنگ تبدیل شود.مجموعه‌ی مخمل کوه از زیباترین دیدنی‌های خرم‌آباد است که بخشی از دره‌ی تاریخی خاید آلو است. در بهار و تابستان منظره‌ی پارک جنگلی و تفرجگاه شمال مخمل کوه بسیار دیدنی است.
آدرس مخمل کوه: خرم آباد، میدان ۲۲ بهمن، انتهای خیابان ولیعصر

40 جاهای دیدنی خرم آباد لرستان

پل شکسته

پل شکسته یکی از جاهای دیدنی خرم‌آباد است. پل شکسته خرم آباد که با نام پل شاپوری هم آن را می‌شناسند یادگاری از دوران ساسانیان در زمان شاپور اول است. این پل ۳۳۰ متری دارای ۲۸ چشمه طاق جناغی بوده که در حال حاضر فقط تعدادی از آنها باقیمانده است. معماری منحصر به فرد این بنا توجه هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کند.
آدرس: خرم‌آباد، خیرآباد، میدان باستان، خیابان تمدن، پل شکسته

40 جاهای دیدنی خرم آباد لرستان

حمام گپ

ساخت حمام‌های عمومی در دوران گذشته به دلیل نظافت مردم و دوری از امراض، اهمیت بالایی داشت. حمام گپ خرم آباد نیز از این امر مستثنی نبوده است.
حمام گپ در شمار تماشایی‌ترین جاهای دیدنی خرم‌آباد قرار دارد. این حمام در سال ۱۳۷۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

40 جاهای دیدنی خرم آباد لرستان

آبشار افرینه

آبشار افرینه از جاهای دیدنی خرم‌آباد است. آبشار افرینه در کنار جاده قرار دارد. این ویژگی سهولت دسترسی به این آبشار را در پی دارد. پرآب بودن آبشار افرینه در آغاز سال آن را به یکی از بکرترین جاهای دیدنی خرم‌آباد در بهار بدل می‌کند.
آدرس: جاده‌ی خرم‌آباد به اندیمشک، روستای افرینه، آبشار افرینه

40 جاهای دیدنی خرم آباد لرستان

قلعه فلک الافلاک

این قلعه در دوران ساسانیان با نام دژ شاپورخواست ساخته شد، در دوران قاجار نام آن را به قلعه فلک الافلاک تغییر می‌دهند، این قلعه در مرکز شهر خرم‌آباد قرار دارد که در گذشته دوازده برج درون این قلعه وجود داشته که با گذشت زمان تنها هشت برج آن سالم مانده، امروزه این قلعه تبدیل به نماد استان لرستان و شهرستان خرم‌آباد شده است.
40 جاهای دیدنی خرم آباد لرستان

بام خرم آباد

بام لرستان نیز از دیگر جاذبه های استان لرستان است که رفتن به آنجا بویژه در شب خالی از لطف نیست. جایی که روشنای خانه ها و اتوبان های شهراز آن بالا بسیار جلوه زیبایی دارد و در سکوت شب قدری آرام بخش است. بام لرستان که قرار است تبدیل به بزرگترین مجتمع تفریحی غرب کشور گردد، رصدخانه کاسین را در دل خود جای داده است و آب و هوای بسیار تازه و لطیفی دارد. با وجود اینکه برای رسیدن به آن باید از جاده ای دارای شیب گذر کرد، مورد توجه بسیاری از گردشگران است.
آدرس بام لرستان: شرق خرم آباد- خیابان شریعتی- بالای کوه مدبه

40 جاهای دیدنی خرم آباد لرستان

مناره آجری

از دیگر آثار باستانی ارزشمند خرم‌آباد مناره آجری ۹۰۰ ساله آن است. از این سازه که در فهرست آثار ملی کشور نیز ثبت شده، در گذشته برای دیده‌بانی و هدایت کاروان‌ها استفاده می‌کردند. البته باید بدانید که ارتفاع این مناره‌ها در طول سال‌ها به وسیله عوامل طبیعی کاهش پیدا کرده است. این برج امروزه ۹۹ پله و ۳۰ متر ارتفاع دارد.

سنگ نبشته خرم آباد

سنگ ‌نبشته خرم‌آباد کتیبه‌ای به خط کوفی بر تکه سنگی بزرگ به ارتفاع سه و نیم متر است که قدمت آن به دوران سلجوقیان می‌رسد. این سنگ‌ نبشته در شرق شهر در خیابان شریعتی قرار گرفته که در گویش محلی به آن «برد نوشته» نیز می‌گویند
سنگ نبشته خرم آباد در سال ۱۳۳۴ با شماره ۳۹۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید تا حفظ و به نسل های بعد این سرزمین منتقل شود.

دریاچه کیو خرم‌آباد

دریاچه‌ی کیو، از دل‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری خرم‌آباد، دریاچه‌ای طبیعی ست که در قلب این شهر قرار دارد. این دریاچه، با مساحت ۷ هکتار و عمق ۳ تا ۷ هکتار، تفریگاهی برای گردشگران و اهالی این شهر است. دریاچه کیو در تمام فصول سال نیز پرآب است و آب آن از دل مخمل‌کوه سرچشمه می‌گیرد. در فصول بهار و تابستان، می‌توانید از تفریحات آبی، مانند قایق‌سواری، جت اسکی، اسکی روی آب، شاتل و جت باد، در این پارک لذت ببرد.

40 جاهای دیدنی خرم آباد لرستان

رصد خانه کاسیان خرم آباد

این رصدخانه در شهر خرم آباد قرار دارد و می‌توانید از طریق آن به شناخت راز و رمز کهکشان‌های دور و نزدیک بپردازید. این رصد خانه در خرم آباد لرستان این امکان را برای علاقه‌مندان به نجوم فراهم آورده تا در آنجا به دنیای ناشناخته‌ی سیارات و ستاره‌ها سفر کنید و به اطلاعات خود بیفزاید.

پل صفوی

پل صفوی یا پل آجری که در میان مردم خرم آباد به پل گپ به معنی پل بزرگ هم معروفه یه پل تاریخی متعلق به دوره صفوی – قاجاره و در خرم آباد، خیابان مجاهدین اسلام، جنب مصلی سابق واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۳۵۴ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده.

آبشار گریت

از آبشار گریت که از جاهای دیدنی خرم آباد است با نام هفت چشمه هم یاد می‌شود، این آبشار در ۵۰ کیلومتری شهرستان خرم‌آباد و در جاده منتهی به شهر سپید دشت، قرار دارد. مکانی فوق‌العاده برای دوستداران طبیعت، جایی که می‌توان ساعت ها با گوش دادن به صدای ریزش آب آبشار لذت برد و هوایی تازه و سالم را استشمام کرد. این آبشار با ارتفاع ۱۵ متر و عرض ۱۷ متری تصویری دیگر از زیبایی‌های لرستان را به من نشان داد.

40 جاهای دیدنی خرم آباد لرستان

غار دوشه

غارهای لرستان از معدود مکان‌های ایرانند که شهرت نقاشی‌های دیواری آن جهانی است. غارهایی چون میرملاس، همیان، گنجی، دوشه و غیره از آن جمله‌اند. انسان‌ها طبق باورهای اعتقادی خود در دوران گذشته تصاویری را بر روی دیواره غارها و یا سنگ‌ها نقاشی می‌کردند. نقاشی‌هایی که در حال حاضر جزء آثار هنری محسوب می‌شوند، زمانی باورهایی اعتقادی بودند.

آبشار وارک خرم آباد

آبشار وارک در ۶۰ کیلومتری شهر خرم آباد و در نزدیکی زیست بوم پلنگ ایرانی واقع شده است. این آبشار با ارتفاع ۵۷ متر، از زیباترین آبشارها در کشور محسوب می‌شود.اطراف این آبشار مملو از درختان بلوط، گلابی و زالزالک بوده که زیبایی آن را دو چندان کرده است.

40 جاهای دیدنی خرم آباد لرستان

آبشار نوژیان

می دانیم که لرستان به سرزمین آبشارهای ایران شهرت دارد و در این بین آبشار نوژیان بلندترین آبشار در این استان است. به گونه ای که وقتی از پایین به بالایش نگاه می کنید ممکن است سرتان گیج برود.آدرس آبشار نوژیان: کیلومتر ۱۴ جاده کمربندی خرم آباد و بعد از پلیس راه، تابلو آبشار نوژیان قابل رویت است. باید از این سه راهی به سمت چپ بپیچید. از ابتدای سه راهی تا آبشار دقیقا ۳۸ کیلومتر فاصله دارد.

40 جاهای دیدنی خرم آباد لرستان

آبشار بیشه

آبشار بیشه یکی از جاهای دیدنی خرم‌آباد است. هم‌جواری این آبشار با جنگل‌های بلوط باعث به‌وجود آمدن چشم‌اندازهای طبیعی بکری در اطراف آبشار بیشه گشته است. این آبشار در آغاز سال در پرآب‌ترین وضعیت خود به سر می‌برد؛ آبشار بیشه از جاهای دیدنی خرم‌آباد در بهار است. این آبشار با توجه به قرار داشتن در کنار روستای زیبای بیشه به آبشار بیشه موسوم است.
آدرس: ۶۰ کیلومتری خرم‌آباد، بخش پاپی، دهستان سپیددشت، روستای بیشه، آبشار بیشه

40 جاهای دیدنی خرم آباد لرستان

امامزاده زید بن علی خرم آباد

امام زاده زید بن علی(ع)، فرزند امام سجاد(ع) در بازار روز مرکز شهر خرم آباد واقع شده است.مقبره اولیه این بقعه متبرکه در سال ۴۰۴ هجری قمری با دستور بدر بن حسنویه ساخته شده و در سال ۱۳۰۷ هجری شمسی مورد بازسازی قرار گرفته است. این امامزاده به دلیل نزدیکی به بازار روز شهر خرم آباد، مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است.

مسجد جامع خرم آباد

معماری این بنا الگو گرفته از معماری اسلامی است. شبستان ستون‌دار، طاق‌ها، گنبد و… هرکدام جلوه‌ای معماری اسلامی مسجد جامع خرم‌آباد به‌شمار می‌روند. کاشی‌کاری مسجد نقشی تزیینی دارد و زیبایی آن را افزون کرده است. مسجد جامع خرم‌آباد نخستین‌بار به‌دستور اتابکان لر ساخته شد، سپس در دوره‌ی صفویه ترمیم شد.
آدرس: خرم‌آباد، خیابان دوازده‌برجی به‌سمت سبزه‌میدان، مسجد جامع خرم‌آباد

40 جاهای دیدنی خرم آباد لرستان

پارک زیبا کنار

با وجود قرارگیری خرم آباد در دامنه‌های زاگرس و نزدیکی آن به کوه‌پایه‌های سرسبز کوهستان، این شهر مراکز تفریحی طبیعی و مصنوعی متعددی دارد. پارک زیبا کنار در بلوار زیبا کنار یکی دیگر از پارک‌های زیبای خرم آباد است. این پارک دارای دریاچه‌ی مصنوعی نسبتاً بزرگی به شکل ماهی است که با توجه به فضاسازی‌های اطراف آن فضای با طراوتی را برای هر بیننده‌ای به وجود می‌آورد.

40 جاهای دیدنی خرم آباد لرستان

آبشار کاکارضا

در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال خرم آباد و در دره ای پر از درختان زیبای بلوط و کشتزارهای صیفی و حبوبات و در نزدیکی روستای کاکارضا، آبشار باصفایی با ارتفاع تقریبی بیست متر خودنمایی می کنه. این آبشار در دامنه کوه های الشتر به عنوان آبشار گل هو هم معروفه. وجود دره هایی پرآب و گیاهان، خزندگان و آبزیان کوچک در بالای آبشار به زیبایی این منطقه افزوده است .

40 جاهای دیدنی خرم آباد لرستان

باغ گلستان خرم آباد

شهر خرم آباد باغی جذاب را در خود جای داده که در گذشته محل زندگی حاکمان لرستان در زمان قاجار بوده است، مکانی زیبا در میان درختان سر به فلک کشیده که به باغ گلستان خرم آباد شهرت دارد و چندین عمارت را در خود جای داده است که امروزه جزء جذاب‌ترین دیدنی های خرم آباد شناخته می‌شود. این باغ در گذشته شامل حمام، مسجد، توپخانه، بیرونی و اندرونی بود که جلوه‌ی خاصی به آن می‌بخشید و با تماشای تصاویر آن پی به جذابیتش خواهید برد.

خانه آخوند ابو

خانه‌ی آخوند ابو از جاهای دیدنی خرم‌آباد است. قدمت این خانه به دوره‌ی قاجاریه بازمی‌گردد. این بنا در سال ۱۳۷۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. خانه‌ی آخوند ابو در ضلع غربی قلعه‌ی فلک‌الفلاک قرار دارد.
آدرس: خرم‌آباد، محله‌ی درب باباطاهر، خیابان امام خمینی، دوازده برجی، روبه‌روی قلعه‌ی فلک‌الافلک، خانه‌ی آخوند ابو

40 جاهای دیدنی خرم آباد لرستان

آسیاب گبری

آسیاب گبری در جنوب شهر خرم‌آباد در محله‌ای به نام «حسین آباد» قرار گرفته و یکی از جاذبه‌های گردشگری غرب کشور محسوب می‌شود. بنای این آسیاب با استفاده از سنگ‌های تیشه خورده و قلوه سنگ همراه‌با ملات ساروج به‌صورت مکعب مستطیل طراحی شده است. قدمت این بنای تاریخی به دوران حکومت ساسانیان بازمی‌گردد و به‌عنوان اثر ملی کشور نیز ثبت شده است.

غار یافته

غار یافته یه غار تاریخی در مرکز استان لرستان و در نزدیکی شهر خرم آباده. این غار، بقایایی از زندگی در عصر پارینه سنگی داره و از همین روی اهمیت زیادی در مطالعات باستانشناسی خاور نزدیک و اروپا داره. نخستین کاوش علمی در غار یافته در سال ۱۹۶۵ توسط باستانشناس آمریکایی، فرانک هول انجام گرفت. از سال ۱۳۸۴ خورشیدی هم دوره جدیدی از کاوش های علمی از سوی هیات مشترک ایران و بلژیک در این غار آغاز شده.

بقعه باباطاهر

بیشتر مردم بقعه باباطاهر خرم‌آباد را با باباطاهر عریان همدان اشتباه می‌گیرند. در لرستان افرادی که اهل حق هستند، «بابا» لقب می‌گیرند‌ و احتمالا این بقعه به یکی از این افراد که نام آن باباطاهر بوده، تعلق دارد. قدمت ساختمان این بقعه به دوران صفوی باز می‌گردد.

آبشار آب سفید

اگر در طبیعت اطراف خرم آباد گشت و گذار می کنید حتما سری هم به عروس آبشارهای ایران یزنید. آبشار آب سفید در دل دامنه غربی کوه های سر به آسمان ساییده اشترانکوه، در کنار کوه بلند قالی کوه جای گرفته است. گویی دست طبیعت تونلی را در قلب یک کوه سنگی حفر کرده تا آب پس از گذر از آن، سقوط از ارتفاع ۷۰ متری را تجربه کند.

پارک صخره ای خرم آباد

پارک صخره‌ای از جاهای دیدنی خرم‌آباد به‌شمار می‌رود. از جمله ویژگی‌های بارز این پارک فضای سبز بکر آن است. چشم‌اندازهای طبیعی این پارک نیز تماشایی‌اند. فضای سبز پارک صخره‌ای در آغاز سال جلوه‌ی متفاوتی دارد؛ بی‌تردید این پارک از تماشایی‌ترین جاهای دیدنی خرم‌آباد در بهار است.
آدرس: خرم‌آباد، خیابان نواب صفوی، پارک صخره‌ای

دره خزینه

در حوالی روستایی از توابع پلدختر یکی دیگر از شگفتی های طبیعت لرستان رقم خورده است. بر اثر میلیون ها سال فرسایش و تحولات زمین شناسی، دره ای شکل گرفته که به لحاظ فرم ظاهری و زیبایی خیره کننده اش شباهت بسیار زیادی به دره گرند کانیون آمریکا دارد. دره خزینه جاذبه منحصر به فردی است که با نقش ونگارهای گلسنگی خود منظره ای چشم نواز و وحشی را خلق کرده و عبور رود کرخه از درون آن جلوه خاصی به طبیعت خشن و جذابش داده است.

پارک جنگلی شورآب

یکی از این مناطق طبیعی و تفریحی، پارک جنگلی شورآب خرم آباد است که هر ساله در فصل بهار و تابستان علاقمندان بسیاری برای گذراندن اوقات فراغت خود و استفاده از مواهب طبیعی به اینجا می‌آیند. در فصول سرد زمستان هم در این منطقه می‌توان شاهد مناظر برفی زیبا و بی‌بدیلی بود که مأمن جانوران بسیاری است. این پارک مساحتی حدود ۵۷۰ هکتار را به خود اختصاص داده و قدیمی‌ترین پارک طبیعی لرستان محسوب می‌شود. برای رسیدن به پارک جنگلی شورآب خرم آباد می‌توان ۲۵ کیلومتری در جاده خرم آباد به پل دختر رانندگی کرد

موزه فلک الافلاک

موزه‌ی فلک‌الافلاک یکی دیگر از مهم‌ترین جاهای دیدنی خرم‌آباد است. این موزه در دوره‌ی پهلوی تاسیس شد. در ابتدا صرفاً برخی اسناد فرهنگی در موزه‌ی فلک‌الافلاک به نمایش گذاشته می‌شد. در این موزه ۱۲ ویترین تعبیه شده که در هر کدام از این ویترین‌ها بیش از ۵۰ اثر تاریخی به نمایش گذاشته شده است. بخش مردم‌شناسی این موزه از مهم‌ترین قسمت‌های آن به‌شمار می‌رود؛ این بخش آینه‌ی تمام‌نمای آداب و رسوم مردم منطقه است. بخش مردم‌شناسی از ۱۲ سالن مختلف تشکیل شده است.
آدرس: خرم‌آباد، خیابان امام خمینی، دوازده برجی، موزه‌ی فلک‌الافلاک

دریاچه گهر

دریاچه گهر دورود را تا به حال حتما شنیده اید، این شهرستان در ۸۵ کیلومتری خرم آباد واقع شده است و جاهای زیادی مثل دریاچه گهر برای دیدن دارد. این جاذبه دوست داشتنی در ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان دورود قرار دارد، دریاچه که به دلیل قرار گرفتن در میان کوه‌های اشترانکوه به آن نگین اشترانکوه هم می گویند، دارای آب خنک و بلوری رنگ است و اطرافش جنگلی انبوه وجود دارد.

موزه مردم شناسی خرم آباد

موزه مردم شناسی لرستان، محلی برای آشنایی با فرهنگ کهن مردم سرزمین لرستان به عنوان مهد فرهنگ، تاریخ و تمدنه که همواره با استقبال بی نظیر گردشگران مواجه می شه. موزه مردم شناسی استان لرستان در قلعه فلک الافلاک بر پا شده. در این موزه، گوشه ای از زندگی مردم لرستان در زمانهای قدیم در معرض دید قرار گرفته تا گردشگران بیشتر با آداب و رسوم مردم استان لرستان آشنا شوند.

تنگه هلت

رودخانه نوردی از جذاب ترین تفریحات تابستان است. تنگه هلت با دیواره های سنگیِ صیقل خورده و بلند، از بهترین انتخابها برای رودخانه نوردی است. آب زلال و فیروزه ای رنگ رودخانه زال در مسیر پیوستن به رود سیمره خود را از میان صخره های پرپیچ و تاب تنگه هلت عبور می دهد و فضایی ماورایی خلق می کند. طول تنگه هلت ۴ کیلومتر است که با توجه به ارتفاع آب زمان طی کردن مسیر میان این تنگه‌ ها ممکن است تا چهار ساعت نیز طول بکشد

موزه حیات وحش

موزه حیات وحش با همکاری و حمایت استانداری، محیط زیست، میراث فرهنگی، نوسازی مدارس و حمایت همه جانبه آموزش و پرورش استان به یشنهاد یکی از کارشناسان علاقمند در شهر خرم آباد اجرا شده که غنی ترین موزه طبیعی آموزش و پرورش کشور و جزو موزه های طبیعی برتر کل ارگانهای کشوراست، این موزه در زمینی حدود دو هزار متر طراحی شده است در این موزه موجودات طبیعی از قاره ها و کشورهای مختلف نگهداری می شوند.

دره شیزر

از حیرت انگیزترین جاذبه های استان لرستان دره شیزر کوهدشت است. مکانی که سکوتش و صدای گذر آب درآن، موجب شده تا به منطقه ای بکر و خیال انگیز تبدیل شود. صخره های خشن و تیز همراه با درختان تنگه و دیواره های آهکی، آبشارهای کوچک و بزرگ، درخت های کوهی میوه انگور، انجیر و گلابی، مجسمه ها و آثار تاریخی غارهای این جاذبه دیدنی، آشیانه پرندگان، مناره سنگی و طبیعت درختان چنار و بلوط، همه و همه از زیبایی های این دره و آماده پذیرایی از شما هستند.

غار قمری

غار قمری یا اشکفت قمری مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستانه و در خرم آباد، بالای کوه مشرف به گرداب سنگی واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۴۱۴۴ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده.

کاروانسرای میرزا رضا خرم آباد

در دل شهر خرم آباد، بنایی از دوران قاجار به یادگار مانده است که به کاروانسرا میرزا سید رضا خرم آباد شهرت دارد. ساختمانی قدیمی با معماری قاجاری که با داشتن ۱۵۰۰ متر مساحت داستان‌های زیادی را در خود گنجانده است. بانی کاروانسرا شخصی به نام میرزا سید رضا (یکی از حاکمان خرم آباد و بروجرد) بود که در طول سال‌های ۱۲۵۰ تا ۱۲۹۵ همراه با خانه‌ای ۴۵۰ متری در کنار آن (برای سکونت خود) احداث نموده است.

بازار سنتی خرم آباد

اگر به دیدن بازارهایی که ارزش تاریخی خود را با گذشت سال ها هنوز حفظ کرده اند، علاقمند هستید پیشنهاد ما در سفر به خرم آباد، بازار سنتی خرم آباد هست که در سال ۱۳۰۱ شمسی توسط میرزا رضا بنا شد و قدیمی های شهر آن را به نام بازار میرزا سیدرضا می شناسند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج