محموله کیت تشخیص کرونا از فرانسه وارد کشور شد


محموله کیت تشخیص کرونا از فرانسه وارد کشور شد

ارومیه– ایرنا– مدیرکل گمرک بازرگان گفت: محموله آزمایشگاهی کیت تشخیص کرونا که از کشور فرانسه به میزان حدود 6 تن خریداری شده، از طریق بازارچه مرزی «ساری‌سو» وارد ایران شد تا زمینه انتقال آب به مرکز فراهم شود.

صادق نامدار روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سومین محموله دارویی است که با توافق مدیران مرزی ایران و ترکیه از طریق بازارچه مرزی «ساری‌سو» در ماکو وارد کشور می‌شود تا در اختیار مدیران بخش درمان کشور قرار گیرد.

وی در ادامه بابیان اینکه این محموله در یک دستگاه کامیون در ۳۸ پالت به وزن حدود ۶ تن وارد شد، اضافه کرد: این محموله به ارزش ۴۴۳ هزار و ۶۸۵ یورو پس از پذیرش و تحویل و انجام تشریفات گمرکی با یک کامیون به مقصد گمرک پیام تهران راهی شد.

وی بیان کرد: گمرک بازرگان آمادگی دارد تا همه محموله‌های دارویی را از طریق بازارچه مرزی «ساری‌سو» که در یک کیلومتری بازرگان قرار دارد، وارد کشور کند.

وی ادامه داد: شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی می‌توانند جهت هماهنگی با گمرک کشور ترکیه و حمل بار دارویی، مشخصات کامیون خود را به گمرک بازرگان اعلام کنند.

به گفته نامدار، نخستین محموله دارویی خریداری شده از کشور آلمان نیز ۲۰ روز قبل به میزان ۲۶ تن از طریق همین بازارچه وارد کشور شده بود.

بازارچه «ساری‌سو» یک بازار مرزی در نزدیکی ماکو بوده که بین حوزه شهرستان ماکو و شهر مرزی «دوغوبایزید» در استان آغری ترکیه واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟