رحم مردم به یکدیگر، می‌تواند به ظهور منتهی شود/ کربلا در آخرالزمان قبله دل‌ها می‌شود


 رحم مردم به یکدیگر، می‌تواند به ظهور منتهی شود/ کربلا در آخرالزمان قبله دل‌ها می‌شود

یک استاد اخلاق با بیان‌اینکه شیعیان باید با پرهیز از گناه حول محور ولایت با یکدیگر همدل و یکرنگ باشند تا زمینه ظهور امام عصر(عج) فراهم شود، گفت: در آخرالزمان، کربلا در ایام عاشورا و اربعین قبله دل‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی امروز (جمعه، ۲۹ فروردین ماه) به مناسبت ماه شعبان در مراسم دعای ندبه که در امامزاده عبدالله شهرری به صورت مجازی برگزار شد به سخنرانی پرداخت و گفت: در روایات زیادی بر همدلی و صمیمیت بین مومنان سفارش شده است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جامعه شیعه باید اهل همدلی، صمیمت و صله رحم باشد، تصریح کرد: شیعیان نباید تک روی کنید زیرا پیوند و جمع آنها را به ولی خدا می‌رساند تا به ظهور دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه شیطان همواره دنبال ایجاد فساد و جدایی بین مومنان است، اظهار کرد: کینه، اختلاف، بغض نسبت به سایر مومنان از وسوسه‌های شیطان است که آنها را تنها کرده و در نهایت به گمراهی بکشاند.

وی افزود: امیرمومنان امام علی(ع) همواره سفارش می‌کردند که ای مومنان از یکدیگر جدا نشوید زیرا خداوند جماعت را یاری می‌کند و کسانی که تنها بمانند به راحتی فریب شیطان را می‌خورند؛ حتی در طبیعت کوهنوردان همه کمرهای خود را به یکدیگر می‌بندند که اگر یکی از آنها افتاد به ته دره سقوط نکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: در دنیای غرب که فرهنگ مادی بر مردم حاکم شده و فرهنگ الهی رواج نداشت ده‌ها سال تکروی و فردگرایی در زندگی آنها حاکمیت پیدا کرد انسان ها از یکدیگر جدا و در نهایت تنها شدند؛ امروز در کشوری نظیر انگلستان یک وزارتخانه به نام وزارتخانه تنهایی وجود دارد که به امور افراد تنها رسیدگی می‌کند تا مشکلات فراوان آنها را برطرف کند، از ۶۰ میلیون جمعیت کشور انگلیس نزدیک ۹ میلیون نفر آن تنها زندگی می کنند که خسارت و عوارض فراوانی برای کشور ایجاد می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز تنهایی واقعیت تلخ دنیای مدرن است و افراد تحمل یکدیگر را ندارند با حیواناتی همچون سگ و گربه زندگی می‌کنند اما یکدیگر را تحمل نمی‌کنند، گفت: وقتی بحرانی همچون کرونا می‌آید با یکدیگر به ستیز مشغول شده و همدیگر را می‌درند برخلاف جامعه ایمانی که در بحران و مشکلات یکدیگر را یاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه تنهایی انسان‌ها از عوارض سنگینی است که شیطان دنبال آن است، ابراز کرد: در اسلام بسیار توصیه شده که نماز را به جماعت بخوانید، دعاهای دسته‌جمعی نزد خداوند بهتر پذیرفته می‌شود و رحمت او را نازل می‌کند، گاهی در جمع دلسوخته‌ای هست که به واسطه آن یک نفر خداوند به همه عنایت و رحمت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی افزود: در تشیع جنازه اگر چهل نفر با هم در نماز میت بگویند خدایا ما جز خوبی از او ندیدیم خداوند شهادت این چهل نفر را می‌پذیرد، تجمع و پیوند مومنان بسیار خاصیت دارد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دعاهای قرآن همواره به جمع و نه به فرد توجه دارد، گفت: روح جمعی حاکم بودن بر بر مومنان در دین اسلام بسیار اهمیت دارد؛ آنان که برای دیگران دعا می‌کنند خداوند آن دعا را در حق خودشان مستجاب می‌کند.

وی افزود: متاسفانه در تاریخ اسلام این یکدلی و روح جمعی بین شیعیان نبود که سبب تنهایی، غربت، اسارت و شهادت ائمه معصومین(ع) شد، برای رسیدن ائمه(ع) به حکومت باید شیعیان با یکدیگر چنان همدل باشند که اموال خود را برای یکدیگر به راحتی بخشش کنند که اگر نیاز بود برای امام جان بدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه شیعه باید با پرهیز از گناه حول محور ولایت با یکدیگر همدل و یکرنگ باشد، تاکید کرد: اگر شیعیان همه با هم چنین باشند زمینه ظهور را فراهم می‌کنند. دنیاطلبی، قطع رحم، صمیمی نبودن شیعیان با هم مشکلات شیعیان است که سبب تاخیر در ظهور می‌شود.

این استاد اخلاق با بیان اینکه امروز یکی از خیرات ویروس کرونا برای جامعه شیعه ایجاد همدلی بین آنان بود، گفت: پس از دفاع مقدس، دل‌های ما از یکدیگر فاصله پیدا کرد اما امروز دوباره مومنان گرد یکدیگر جمع شدند تا به مردم خدمت کنند.

وی با بیان اینکه آموزه‌های اهل‌بیت(ع) برای مردمی که بیش از هزار سال برای امام حسین(ع) سینه زدند با آمدن بلا سبب همدلی می شود، اظهار کرد: این رحم‌ها رحمت الهی را به دنبال دارد که می‌تواند به ظهور منتهی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی افزود: یکی از عواملی که سبب نزدیک شدن دل مومنان حول محور ولایت می شود، وجود امام حسین(ع) است، در دوران دفاع مقدس آموزه‌های اسلام بروز و ظهور پیدا کرد امید که در جنگ بیولوژیک هم اینگونه باشد.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: در آخرالزمان، کربلا در ایام عاشورا و اربعین قبله دل ها می‌شود، امام زمان(عج) بسیار دوست دارند که از جد ایشان یاد شود، آنچه امام زمان(عج) را خوشحال می‌کند توسل به اهل‌بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی