جک جی 4 بهتر است یا پژو پارس اتوماتیک ؟


جک جی 4 بهتر است یا پژو پارس اتوماتیک ؟

جک جی 4 یک خودرو چینی پرفروش بازار ایران و پژو پارس نیز محصول محبوب ایران خودرو محسوب می‌شود، اما کدام خودرو برای خرید مناسب‌تر است؟ پژو پارس با قدمت چندین ساله خود همچنان از طرفداران زیادی برخوردار است و برای ایران خودرو آمار فروش خوبی را به همراه دارد. از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این... نوشته جک جی 4 بهتر است یا پژو پارس اتوماتیک ؟ اولین بار در...

جک جی ۴ یک خودرو چینی پرفروش بازار ایران و پژو پارس نیز محصول محبوب ایران خودرو محسوب می‌شود، اما کدام خودرو برای خرید مناسب‌تر است؟

پژو پارس با قدمت چندین ساله خود همچنان از طرفداران زیادی برخوردار است و برای ایران خودرو آمار فروش خوبی را به همراه دارد. از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این خودرو در بازار ایران نسبت به رقبا می‌توان به شتاب خوب آن اشاره کرد، اما به هر حال این خودرو قدمت بسیار زیادی نسبت به سایر خودروهای بازار ایران دارد و بهتر است مشتریان به جای این خودرو به دنبال رقبای جوان‌تری باشند. در همین راستا قصد داریم این خودرو محبوب ایران خودرو را با خودرو چینی جک جی ۴ مقایسه کنیم تا مشخص شود این خودرو با اصالت فرانسوی می‌تواند با خودرو چینی رقابت کند؟

گفتنی است در حال حاضر بسیاری از قطعات پژو پارس ساخت ایران و چین است و به همین دلیل دیگر نمی‌توان آن را خودرویی فرانسوی دانست. خودرو جک جی ۴ به عنوان یک سدان ساب کامپکت محسوب می‌شود که از سال ۱۳۹۷ در بازار ایران به فروش می‌رسد و توانسته است به فروش خوبی نیز دست پیدا کند. ، اما آیا جک J4 بهتر از پژو پارس اتوماتیک است؟

مقایسه جک جی ۴ با پژو پارس اتوماتیک

طراحی ظاهری

جک جی 4 بهتر است یا پژو پارس اتوماتیک ؟جک جی 4 بهتر است یا پژو پارس اتوماتیک ؟

شرکت چینی جک برای خودرو جی ۴ از عناصر طراحی سایر محصولات خود استفاده کرده است، اما این خودرو از لحاظ ظاهری هیچ تناسبی به آنها ندارد و به همین دلیل نمی‌توان آن را خودرویی جذاب دانست. به طور کلی انگار طراحان چینی چند خودرو را ترکیب کرده‌اند تا به این ترکیب دست پیدا کنند و به همین دلیل شاهد هماهنگی خاصی در طراحی آن نیستیم، از این رو ظاهر آن کسل‌کننده به نظر می‌رسد.

جک جی 4 بهتر است یا پژو پارس اتوماتیک ؟جک جی 4 بهتر است یا پژو پارس اتوماتیک ؟

جک جی ۴ در مقایسه با پژو پارس دارای طراحی مدرن‌تری است، اما نباید آن را بهتر دانست؛ چراکه ظاهر پژو پارس با وجود قدیمی بودن آن باز هم برای بسیاری از مشتریان ایرانی جذاب به نظر می‌رسد و از این لحاظ می‌توان گفت پژو پارس برگ برنده را در دست دارد.

کابین

جک جی 4 بهتر است یا پژو پارس اتوماتیک ؟جک جی 4 بهتر است یا پژو پارس اتوماتیک ؟

بر خلاف ظاهر، جک جی ۴ از لحاظ طراحی داخلی در سطح بالاتری نسبت به پژو پارس قرار دارد و در زمان ورود با طراحی جذابی مواجه خواهیم بود. کنسول میانی این خودرو چینی دارای طراحی جدیدی است و مشتریان از آن رضایت خواهند داشت. همانند سایر محصولات جک، غربیلک فرمان بسیار خوش‌دست است.

جک جی 4 بهتر است یا پژو پارس اتوماتیک ؟جک جی 4 بهتر است یا پژو پارس اتوماتیک ؟

شرکت ایران خودرو مدتی قبل داشبورد پژو پارس را ارتقا داد، اما قابل مقایسه با جک J4 نیست و از این حیث شکست خورده محسوب می‌شود. البته پژو پارس از لحاظ فضای داخلی در سطح بالاتری قرار دارد و نسبت به جی ۴ فضای بیشتری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. متریال داخلی این خودرو چینی خشک و پلاستیکی است، اما باز هم از پژو پارس بهتر است. به طور کلی در این بخش جک جی ۴ از کابینی جذاب با تکنولوژی سطح بالاتری نسبت به پژو پارس بهره می‌برد.

تجهیزات

در سطح قیمتی این دو خودرو نباید انتظار تجهیزات متعددی را داشت. از امکانات جک جی ۴ می‌توان به کروز کنترل، سنسور دنده عقب، روکش چرمی صندلی‌ها، تهویه مطبوع دستی و اتوماتیک، ایموبلایزر، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها و دو کیسه هوای ایمنی اشاره کرد. پژو پارس نیز از همین تجهیزات بهره می‌برد و از این لحاظ در سطح یکسانی قرار دارند.

مشخصات فنی

شرکت چینی جک برای محصول جی ۴ خود از موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر استفاده کرده است که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های منتقل می‌شود که البته آنچنان هم بدون عیب نبوده و یک گیربکس کاملا هماهنگ محسوب نمی‌شود.

شرکت ایران خودرو برای پژو پارس موتور TU5 با حجم ۱.۶ لیتری را در نظر گرفته است که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر است. قدرت این موتور نیز توسط گیربکس اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. در مقام مقایسه، از لحاظ مصرف سوخت و کیفیت ساخت باید موتور جک ۴ را برتر بدانیم. البته موتور این خودرو چینی از لحاظ قدرت کمی ضعیف‌تر به نظر می‌رسد، اما از لحاظ مصرف سوخت، جدید بودن موتور و کیفیت ساخت در سطح بالاتری قرار دارد.

معایب

جک جی ۴ همانند سایر خودروهای چینی دارای معایب مختلف است که قدرت نه چندان زیاد موتور و بازار دست دوم کم رونق آن به عنوان مهم‌ترین عیب آن محسوب می‌شود. در طرف مقابل، پژو پارس اتوماتیک نیز دارای معایب بیشتری نسبت به جی J4 است که مهم‌ترین آنها مصرف سوخت بالا، استهلاک بالا، کیفیت ساخت پایین و قیمت غیرمنطقی آن محسوب می‌شوند.

جمع‌بندی

به طور کلی بر اساس بررسی‌های انجام شده، خودرو جک جی ۴ را می‌توان محصولی امروزی دانست که از لحاظ ایمنی، کیفیت ساخت و تکنولوژی نسبت به پژو پارس در جایگاه بهتری قرار دارد و به همین دلیل مشتریان در زمان خرید می‌توانند به جای خرید خودرو قدیمی پژو آن را انتخاب کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر