افزایش ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر


افزایش ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر

رییس جدید سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران، گفت: وزارت نیرو مصمم است در یک برنامه کوتاه‌مدت ظرفیت تولید برق انرژی‌های تجدیدپذیر را به پنج هزار مگاوات برساند.

افزایش ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر
به گزارش پول نیوز، محمدساتکین همزمان با ۲۲ آوریل روز جهانی زمین پاک، اظهارکرد: توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی دوگام اساسی برای همراهی با این رویداد جهانی و توسعه پایدار است.

وی توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری برق را دو گام اساسی برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه منابع انرژی‌های فسیلی و کنترل چالش‌های زیست محیطی برشمرد.

معاون وزیر نیرو، ادامه داد: برآوردن نیازهای انسان همگام با حفاظت از محیط‌زیست برای نسل حاضر و نسل‌های بعدی از اهداف توسعه پایدار است سازمان ساتبا به عنوان یکی از معاونت‌های وزارت نیرو با هدف اختصاص بخش قابل توجهی از سهم تامین انرژی کشوراز منابع تجدید پذیر در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار گام برداشته است.

ساتکین به ظرفیت بالای کشور در زمینه منابع انرژی‌های تجدید پذیر اشاره کرد و افزود: وزارت نیرو در نظر دارد در یک برنامه‌ای کوتاه مدت تولید برق از این منابع را به پنج هزار مگاوات برساند.

به گفته وی، همراهی و مشارکت بخش خصوصی به همراه اقدام‌های سازمان ساتبا منجر به این شده که مجموع ظرفیت انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری برق ایران تاکنون به ۸۸۵ مگاوات برسد.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری برق ایران، ادامه داد: ظرفیت محقق شده توانسته تاکنون از مصرف یک هزار و ۲۷۷ میلیون متر مکعب معادل گاز طبیعی اجتناب کند.

ساتکین افزود: همچنین این میزان صرفه جویی منجر به کاهش انتشار سه میلیون و ۷۲هزار تن گاز گلخانه‌ای در کشور شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا