هشدار فائوچی درباره اثرات منفی اعتراض طرفداران ترامپ


هشدار فائوچی درباره اثرات منفی اعتراض طرفداران ترامپ

مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت تظاهرات در اعتراض به مقررات محدودکننده به دعوت ترامپ، نتیجه عکس خواهد داد و بازگشایی اقتصاد را به تعویق می‌اندازد.

به گزارش مشرق، «آنتونی فائوچی»، مقام ارشد دولت آمریکا در حوزه بیماری‌های واگیردار روز دوشنبه هشدار داد تظاهرات در مخالفت با فرمانداران و در اعتراض به مقررات محدودکننده دوران کرونا، نتیجه عکس خواهد داد و بازگشایی اقتصاد آمریکا را به تعویق می‌اندازد.

بیشتر بخوانید:

تمام درس‌های اشتباهی که ترامپ از استیضاح خود گرفته است

گاردین: ترامپ یک ویروس در بدن ملت آمریکاست

او گفت: واضح است که از منظر اقتصادی، این اقدامات ضربه‌زننده است. اگر نتوانیم ویروس را تحت کنترل درآوریم، اقتصاد بهبود نخواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، بسیاری از کارشناسان بهداشت عمومی آمریکا مانند فائوچی معتقدند اگر محدودیتهای تردد و فاصله‌گذاری اجتماعی خیلی سریع برداشته شود، موج جدیدی از همه‌گیری ایجاد خواهد شد که می‌تواند به لحاظ اقتصادی آسیب‌زا باشد.

یک روز بعد از آن که ترامپ دستورالعمل خود برای بازگشایی اقتصاد فلج شده آمریکا را اعلام کرد، در توئیتر با کلماتی که این روزها هوادارانش برای نشان دادن اعتراض خود به محدودیتها از آنها استفاده می‌کنند، نوشت: «میشیگان را آزاد کنید!»، «ویرجینیا را آزاد کنید!» و «مینه‌سوتا را آزاد کنید!».

هواداران ترامپ بدون توجه به قوانین قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی در ایالت‌های کنتاکی، فلوریدا و مینه‌سوتا دست به تظاهرات زدند و حمایت خود را از آغاز فعالیت‌های مشاغل اعلام کردند.

با این‌که قرنطینه و محدودیتها از سوی فرمانداران ایالتها و مقامات محلی برقرار می‌شوند، رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون بارها برای بازگشایی هر چه سریعتر فعالیتهای اقتصادی ابراز تمایل و در روزهای گذشته ادعا کرده که او برای انجام این کار «اختیار تام» دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس