یک گلوله خمپاره در اشنویه خنثی شد


یک گلوله خمپاره در اشنویه خنثی شد

مهاباد- ایرنا- فرماندار اشنویه گفت: یک گلوله خمپاره منفجر نشده و به جامانده از دوران جنگ تحمیلی در اشنویه کشف و توسط نیروهای سپاه پاسداران این شهرستان خنثی شد.

عبدالسلام‌مام‌عزیزی روز سه‌شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی اعلام شهروندان به هلال‌احمر مبنی بر مشاهده یک گلوله خمپاره منفجر نشده در چراگاه دام نزدیک روستای «پروانه»، به سرعت نیروهای ویژه تحقیق و تفحص جهت بررسی و تایید خبر به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی اضافه کرد: بعد از بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد یک گلوله خمپاره مربوط به دوران هشت سال دفاع مقدس در ارتفاعات و نزدیکی روستای «پروانه» وجود دارد و به همین خاطر نیروهای خنثی‌ساز وارد عمل شدند.

مام عزیزی با اشاره به اینکه مهمات جنگی بر اثر گذشت زمان فرسوده نمی‌شود، از شهروندان به ویژه روستاییان خواست هنگام پیدا کردن مهمات نظامی و جنگی از دستکاری آن خودداری کنند و مراتب را به اطلاع امدادگران هلال احمر یا نیروهای نظامی و انتظامی برسانند.

شهرستان اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و در طول جنگ تحمیلی بارها توسط رژیم بعث عراق مورد تهاجم هوایی قرار گرفت و ۲۰۰ جانباز و ۱۳۹ شهید را تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403