اجرای طرح «ضیافت الهی» در 14 بقعه سطح استان کرمانشاه


اجرای طرح «ضیافت الهی» در 14 بقعه سطح استان کرمانشاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از اجرای طرح ضیافت الهی در 14 بقعه در سطح این استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

اجرای طرح «ضیافت الهی» در 14 بقعه سطح استان کرمانشاه

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به برگزاری جلسه ستاد برنامه‌ریزی اجرای طرح «ضیافت الهی»، اظهار کرد: این طرح ویژه ماه مبارک رمضان امسال نیز اجرا می‌شود.
وی افزود: با توجه به شیوع کرونا در کشور و همچنین تعطیلی بقاع متبرکه امسال تغییراتی در نحوه برگزاری این طرح ایجاد شده است.
حجت‌الاسلام صالحی تصریح کرد: اجرای اکثر برنامه‌ها به شیوه ضبط شده و رسانه‌ای و بدون حضور جمعیت خواهد بود.
مدیرکل اوقاف کرمانشاه گفت: این طرح همزمان با 6 اردیبهشت‌ماه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در سراسر کشور آغاز می‌شود.
وی با اشاره به نحوه برگزاری این طرح اظهار کرد: این طرح در دو محور قرآنی و تعظیم شعائر و مناسبت‌های ماه رمضان تا 4 خردادماه در 14 بقعه در سطح استان اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام صالحی عنوان کرد: پخش دائمی قرآن، ادعیه و اذان از بقاع متبرکه، ترتیل‌خوانی و جزءخوانی در بقاع متبرکه بدون حضور جمعیت به شیوه زنده یا ضبط شده، ضبط تصویری تفسیر قرآن‌کریم از شبکه استانی، پخش اذان‌گاهی قرآن و اذان از بقاع متبرکه از شبکه استانی، برگزاری ویژه برنامه رسانه‌ای «خدیجه مادر امت در سالروز شهادت این بانوی بزرگ اسلام»، ویژه برنامه کاروان شادی نسیم کرامت«مولودی‌خوانی خیابانی» در شب ولادت امام حسن مجتبی(ع)، برپایی مراسم لیالی قدر و شهادت و شام غریبان امیرالمؤمنین علی(ع) در فضای رسانه و برپایی نماز عید فطر از برنامه‌های اوقاف کرمانشاه در اجرای این طرح نورانی است.
این مسئول اجرای «رزمایش ضیافت همدلی» را از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح دانست و افزود: با توجه به اینکه همه ساله سفره‌های افطاری ساده در مساجد و بقاع متبرکه پهن می‌شد با توجه به شرایط فعلی کشور امسال 3 هزار بسته غذایی از محل موقوفات استان تهیه و تحت عنوان «رزمایش ضیافت همدلی» که لبیک به فرامین مقام معظم رهبری در راستای کمک مؤمنانه خواهد بود، بدست نیازمندان خواهد رسید.
وی از برگزاری محافل انس با قرآن برای کادر درمان بیمارستان‌های بیماران کرونایی خبر داد و عنوان کرد: سازمان اوقاف به‌منظور روحیه‌بخشی به کادر درمان و بیماران اقدام به برگزاری محفل انس با قرآن در بیمارستان‌های کرمانشاه می‌کند که متعاقبا از طریق این خبرگزاری جزئیات آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز