احسان و بخشش را در دوران پسا کرونا تکمیل کنیم


احسان و بخشش را در دوران پسا کرونا تکمیل کنیم

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به احسان و مهربانی مردم شیراز در دوران شیوع کرونا گفت: مردم در دوران پس از ریشه‌کن شدن ویروس کرونا نیز احسان و بخشش را تکمیل کرده و از طرح دادخواست جهت مطالبات مالی خود صرفه‌نظر کنند.

احسان و بخشش را در دوران پسا کرونا تکمیل کنیم

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس‌کل دادگستری استان فارس عصر دیروز، اول اردیبهشت‌ماه در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال جدید با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در فرمایشات خود به احسان و مهربانی مردم شیراز در بخشش مطالبات اشاره فرمودند، گفت: لازم است پیرو فرمایشات ایشان نهادهای فرهنگی اقداماتی را در جهت نمود بیشتر این موضوع در قالب پویش احسان مردم شیراز در دستور کار قرار دهند.

وی بیان کرد: مردم در دوران پس از ریشه‌کن شدن ویروس کرونا نیز احسان و بخشش را تکمیل کرده و از طرح دادخواست جهت مطالبات مالی خود صرفه‌نظر کنند.

موسوی افزود: در همین خصوص مکاتبه‌ای با رؤسای دادگستری شهرستان‌های انجام شده و از آنان خواسته‌ایم تا ضمن مذاکره با اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها نسبت به فرهنگ‌سازی در زمینه بخشش و یا تخفیف مطالبات اقدام کنند.

سلامت معنوی جامعه را در ماه رمضان تقویت کنیم

رئیس کل دادگستری فارس در آستانه ماه مبارک مبارک رمضان با تأکید بر تدوین و اجرای برنامه‌های پیشگیری از روزه‌خواری توسط نهادهای مسئول گفت: باید برنامه‌ها به نحوی تنظیم شود تا سلامت معنوی جامعه تقویت شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم امسال شاهد تشکیل پرونده روزه‌خواری نباشید، گفت: معتقدم با احیا و توجه همگانی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌توانیم علاوه بر پیشگیری از روزه‌خواری بسیاری دیگر از آسیب‌های جامعه که منجر به وقوع جرم می‌شوند را کنترل کنیم .

موسوی گفت: آمارها حکایت از آن دارد که در ماه‌های منتهی به پایان سال گذشته و ابتدای امسال میزان جرائم کاهش یافته است که بخش عمده‌ای از این امر ناشی از مشارکت مؤثر در تدوین برنامه‌های پیشگیرانه و عملکرد مناسب در اجرای برنامه‌های ابلاغی توسط همه دستگاه‌های دست‌اندرکار است .

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه ثمره اقدامات امروز در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی سال‌های بعد نمایان خواهد شد، افزود: طرح‌های تدوین شده در سال‌های گذشته زمینه بسیاری از کاهش‌ها و یا کنترل جرائم و آسیب‌ها را فراهم کرده بنابراین باید این روند رو به رشد را در حوزه پیشگیری از وقوع جرم با اهتمام بیشتر ادامه دهیم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس همچنین از کاهش ورودی پرونده‌ها در سال گذشته در نتیجه به‌کارگیری سیاست‌های پیشگیرانه خبر داد و افزود: اوقات رسیدگی در دادگستری استان فارس به نسبت سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

جشن گلریزان ماه رمضان مورد غفلت واقع نشود

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان به علت محدودیت ایجاد شده در نتیجه شیوع بیماری کرونا نباید جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مورد غفلت قرار گیرد؛ خواستار پیشبرد فعالیت‌ها در فضای مجازی و رسانه‌ها شد.

موسوی در خصوص اهداف تبیینی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید نیز گفت: شیوع بیماری کرونا باعث شد بسیاری از صنایع تعطیل شده در حوزه اقلام بهداشتی به چرخه تولید بازگردند بنابراین با همت و تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق و اقدام جهادی می‌توانیم آنچه مدنظر رهبری معظم انقلاب در تبیین شعار سال است را محقق سازیم.

یادآور می‌شود، در این نشست دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این شورا و میزان اثر بخشی طرح‌های اجرا شده و میزان مشارکت دستگاه‌ها در سال گذشته به تشریح طرح‌های جدید امسال پرداخت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !