گمانه زنی های رئیس جمهور سابق روسیه در مورد کاهش قیمت نفت


گمانه زنی های رئیس جمهور سابق روسیه در مورد کاهش قیمت نفت

او در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «آنچه که ما در زمینه قرارداد‌های مدت دار نفت شاهد آن هستیم بسیار یادآور تفاهمی از نوع کارتل است.»

به گزارش افکارنیوز،

دمیتری مدودف، نخست وزیر کنونی و رئیس جمهور سابق روسیه، روز سه‌شنبه اعلام کرد توافقی از نوع کارتل ممکن است در رأس سقوط تاریخی بهای نفت باشد.

اخبار بین الملل- او در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «آنچه که ما در زمینه قرارداد‌های مدت دار نفت شاهد آن هستیم بسیار یادآور تفاهمی از نوع کارتل است.»

نخست وزیر روسیه افزود: «با توجه به تجربه ما در زمینه گاز، ما پیشنهاد می‌کنیم نفت بر مبنای +بگیر یا بپرداز+ فروخته شود. ما آماده‌ایم با شرکایمان در مورد این گزینه گفت‌وگو کنیم.»

بند «بگیر یا بپرداز» در یک قرارداد نفتی، توافقی است که بر اساس آن یک تأمین‌کننده متعهد می‌شود، مقدار حداقلی نفت را بدون توجه به میزان نیازش در دوره مربوط، خریداری کند. در ازای آن، فروشنده متعهد می‌شود این حجم حداقلی را در تاریخ مناسب تأمین کند. بدین ترتیب خطرات مرتبط با اتفاقات نامطلوب (تحویل قیمت در بازار و نوسانات نیاز‌ها به انرژی) تقسیم می‌شود.

بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه مه، دوشنبه در معاملاتی جهنمی، به زیر صفر رسید، سرمایه‌گذاران ناامیدانه می‌کوشیدند خود را از شر این بشکه‌ها در بازاری اشباع شده خلاص کنند. فلج اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به سقوط ناگهانی و شدید تقاضا برای نفت منجر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید