6 میلیون و 430 نفر سال گذشته از مرز مهران تردد کردند


6 میلیون و 430 نفر سال گذشته از مرز مهران تردد کردند

ایلام- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: طی سال گذشته 6 میلیون و 430 هزار و 970 نفر از مرز بین المللی مهران(سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی) تردد کردند که نشان از امنیت و آرامش حاکم بر این نقطه مرزی دارد.

نورالله دلخواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان تردد زائران پنج میلیون و ۱۳۶ هزار و ۳۲۲ نفر ایرانی و مابقی مربوط به زائران خارجی بوده که از طریق مرز مهران ورود و خروج داشته‌اند.

وی بیشترین میزان تردد را در این مدت(سال گذشته) مربوط به ورود زائران با سه میلیون و ۳۶۰ هزار و ۸۹۵ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد ورود زائران به کشور از طریق مرز بین المللی مهران( سردا شهید سپهبد قاسم سلیمانی) ۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۷۷۱ نفر ایرانی و ۷۳۲ هزار و ۱۲۴ نفر اتباع بیگانه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با بیان اینکه مرز مهران سهم قابل توجهی از تردد زائران به عتبات عالیات را نسبت به دیگر مرزها به خود اختصاص داده است، یادآور شد: بیشترین آمار تردد زائران از این مرز در سال گذشته مربوط به ایام اربعین بوده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

تردد زائران و فعالیت تجاری در مرز مهران از ماه های گذشته بدلایل متعدد با اختلال مواجه شده است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و با اتخاذ مسوولان کشوری و استانی هم اکنون مرز بین المللی مهران بسته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها