دویچه وله: آلمان پناهجویان را به حال خود رها کرده است


دویچه وله: آلمان پناهجویان را به حال خود رها کرده است

تهران- ایرنا- دولت آلمان هزاران ساکن اقامتگاه‌های پناهجویی در این کشور را در بحبوحه شیوع کرونا به حال خود رها کرده‌است.

شبکه دویچه وله روز دوشنبه از وخامت اوضاع اقامتگاه‌های پناهجویان در این کشور خبر داد و گفت، ساکنان اقامتگاه‌های پناهجویی در بحران کرونا به شدت آسیب‌پذیرند.
این در حالی است که در وضعیت هشدار شیوع کرونا در سراسر آلمان، اردوگاه‌های پناهجویان نیز در معرض این بیماری قرار گرفته و شماری از آنها قرنطینه شده‌اند.
در یکی از این موارد، مسئولان بهداشتی آلمان به این بهانه که نمی‌خواهند دیگر اردوگاه‌ها را قرنطینه کنند، یک بیمار مبتلا به کووید-۱۹ را به یک اردوگاه قرنطینه شده که هیچ موردی از کرونا در آن مشاهده نشده، منتقل کرده‌اند.
ساکنان این اردوگاه در مکانی که سرویس‌های بهداشتی و حمام و آشپزخانه مشترک است و عملا امکان فاصله‌گذاری اجتماعی وجود ندارد، زندگی می‌کنند.
این وضعیت سبب شده برخی پناهجویان از اینکه به حال خود رها شده‌اند و مسئولان برای مراقبت از آنها تلاشی نمی‌کنند، به ستوه آمده و دست به اعتراض بزنند.
وزارت کشور آلمان دو هفته پیش اعلام کرد که به علت محدودیت‌های مسافرتی ناشی از شیوع ویروس کرونا، برای اولین بار اخراج پناهجویان افغانستان به کشورشان را به حالت تعلیق درآورده است.
علاوه بر این هزاران نفر از افرادی که در انتظار دریافت اقامت و یا مشخص شدن سرنوشت خود در این کشور اروپایی هستند، در اردوگاه‌های پناهجویان به سر می‌برند.

طبق آخرین آمارهای رسمی، تا به امروز (دوشنبه) ۱۴۶ هزار و ۲۰۰ نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده اند که از این میان ۴ هزار و ۶۶۹ نفر جان باخته و ۹۱ هزار و ۵۰۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟