گفتگوی رییس جمهور عراق با هیات کرد در خصوص تشکیل دولت جدید


رییس جمهور عراق بر لزوم رایزنی و هماهنگی با تمام طرفها و نیروهای سیاسی در خصوص تشکیل دولت جدید تاکید کرد و به اهمیت عمل به قانون اساسی و در نظرگرفتن منافع ملی برای حل مسائل مورد اختلاف میان دولت فدرال و کردستان عراق اشاره کرد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای تاکید کرد که برهم صالح امروز دوشنبه در کاخ السلام در بغداد با هیات منطقه کردستان به ریاست آوات شیخ جناب وزیر دارایی دیدار کرد.

رییس جمهور در این دیدار بر لزوم رایزنی و هماهنگی میان تمام طرف ها و نیروهای سیاسی درخصوص تشکیل دولت جدید که نماینده تمام عراقی ها و قادر به برآورده کردن خواسته های مشروع و تحقق اصلاحات مطلوب باشد، تاکید کرد.

وی بر اهمیت عمل به قانون اساسی و درنظر گرفتن منافع ملی برای حل مسائل مورد اختلاف میان دولت مرکزی و منطق کردستان و دستیابی به دیدگاه های مشترک برای رفع تمام موانع و تحقق تمام حقوق عراقی ها تاکید کرد.

هیات کرد نیز به نوبه خود اظهار داشت که کردستان عراق بر ایجاد تفاهمات مشترک با دولت فدرال درخصوص تمام مسائل مورد اختلاف و تحکیم همکای های مشترک به منظور پشت سرگذاشتن شرایط فعلی کشور تاکید می کند.

در این دیدار همچنین راههای مبارزه با کرونا و هماهنگی مشترک به منظور کاهش شیوع این ویروس و لزوم عمل به نکات و اصول بهداشتی و پشتیبانی از کادر پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت