حضور کارگردان ایرانی با سه فیلم در یک جشنواره


حضور کارگردان ایرانی با سه فیلم در یک جشنواره

تهران- ایرنا- سه فیلم کوتاه از یک کارگردان ایرانی در بخش نهایی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه ریل تایم فیلم فستیوال نیجریه پذیرفته شد.

وحید حق‌وردی با سه فیلم کوتاه نام‌های تاسوعا، دو و بک گراند در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه REAL TIME FILM FESTIVAL ریل تایم فیلم فستیوال حضور خواهد اشت. این سه فیلم کوتاه به قسمت نیمه نهایی فینالیست‌ها راه یافته‌اند.

جشنواره بین المللی فیلم REAL TIME FILM FESTIVAL در کشور نیجریه شهر ایکجا لاگوس و در سال ۲۰۲۰ برگزار می‌شود و آثاری از کشورهایی فرانسه، ژاپن، هند، لهستان، هلند و روسیه در این رویداد حضور دارند.

سه فیلم وحید حق‌وردی کارگردان ایرانی از میان شش هزار و ۷۰۰ فیلم آثار ارسال شده به این جشنواره از سراسر دنیا توانسته است در بخش فینال جشنواره شرکت کند.

اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه REAL TIME FILM FESTIVAL ریل تایم فیلم فستیوال ۷ الی ۱۴ ژوئن ۲۰۲۰ برابر با ۱۸ تا ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

نام فیلم مستند تاسوعا که در ژانر اجتماعی تولید شده در رابطه با عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت عبدالله حسین (ع) است که در روز تاسوعا مردم ایران زمین با برپایی هیت‌های مذهبی وقربانی کردن حیوانات برای آقا امام حسین (ع) عشق و علاقه خود را به این حضرت نشان می دهند و در غم و سوگ این بزگوار برسر و سینه خود می زنند و هر کسی از کوچک تا بزرگ و کودک و کهنسال به هر نحوی ارادت خود را به ایشان نشان می‌دهد..

این فیلم کوتاه ۱۳ دقیقه‌ای پیش از این نیز در این جشنواره بین المللی فیلم لیفت اف سینوس کشور انگلستان سال ۲۰۱۹، در قسمت مسابقه و فریس تایم فیلم میکرسسینوس شهر لندن سال ۲۰۱۹، در قسمت مسابقه و جشنواره بین المللی النهج کشور عراق ۲۰۲۰ و در قسمت مسابقه جشنواره موسترا که در کشور اسپانیا شهر سانتیاگو در قسمت نیمه نهایی بوده شرکت کرده است.

فیلم کوتاه یک دقیقه‌ای ۲ نیز در خلاصه داستان آن آمده است که عشق و علاقه کودکان به همدیگرو معصومیت بچه ها در چند روز متوالی از زمان تولد تا....

این فیلم پیش از این شرکت در جشنواره بین المللی فیلم سان ماوروSan Mauro Film Festival کشور ایتالیا سال ۲۰۱۸ در قسمت نیمه نهایی جشنواره حضور داشته است.

فیلم کوتاه بک گراند نیز که با تکنیک اکسپریمنتال و در زمان ۹ دقیقه ۲۱ ثانیه تولید شده در خلاصه داستانش آمده است: تلفیقی از تصاویری مبهم و روزمره زندگی انسان‌ها برای رسیدن یک زبان مشترک ...

این فیلم پیش از این در قسمت مسابقه جشنواره بین المللی لیف اف سینوس گلوبال نت ورک کشور لندن سال۲۰۱۹وفریست تایم فیلم میکرکشور انگستان سال۲۰۱۹ در قسمت مسابقه حضور داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق