مقام اسبق ترکیه‌ای: کشور بدون همبستگی بین‌المللی فلج شده است


مقام اسبق ترکیه‌ای: کشور بدون همبستگی بین‌المللی فلج شده است

معاون نخست‌وزیر اسبق ترکیه خروج این کشور از بحران کرونا را بدون همبستگی بین‌المللی و با وجود قطب‌بندی‌های موجود کاری غیرممکن توصیف کرد.

مقام اسبق ترکیه‌ای: کشور بدون همبستگی بین‌المللی فلج شده است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه عین الاخباریه، علی باباجان، معاون نخست وزیر اسبق ترکیه با انتقاد از سیاست‌های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در زمینه مقابله با کرونا تاکید کرد که آنکارا با خروج از همبستگی بین المللی فلج شده است.

وی که چند هفته قبل حزب معارض «دموکراسی و پیشرفت» را تاسیس کرده است سیاست خارجه اردوغان را ناکارآمد توصیف و تاکید کرد که آنکارا با وجود قطب بندی‌های موجود و نداشتن همبستگی بین المللی نمی‌توانداز بحران کرونا خارج شود.

وی نبودن ترکیه در طرح بانکی کشور‌های گروه بیست که قبل از بحران کرونا ایجاد شد و سپس توسعه یافت را یکی از نشانه‌های سیاست‌های اشتباه اردوغان اعلام کرد.

علی باباجان که در دوره اوج نهضت اقتصادی ترکیه وزیر اقتصاد بوده است درباره تنگنا‌های اقتصادی که موجب رکود در این کشور می‌شود، هشدار داد.

ترکیه که در آغاز شیوع ویروس کرونا اعلام می‌کرد که مانع ورود این ویروس به کشورش شده است هم اکنون در منطقه رتبه اول تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را کسب کرده است و تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۲۰۱۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک