مالکان هشترودی عشق و محبت را بر مال دنیا ترجیح دادند


مالکان هشترودی عشق و محبت را بر مال دنیا ترجیح دادند

از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، ستاد مقابله با کرونا برای کاهش تلفات انسانی، اقدام به تعطیلی اغلب صنوف کرد و در این میان اصنافی که در مغازه ها و کارگاه های استیجاری برای تامین یک لقمه نان حلال تلاش می کردند دچار چالش شده و در پرداخت اجاره بها به مشکل برخوردند.

اما در این میان مردان و زنانی ثابت کردند که در شرایط بحران همواره در کنار هموطنان خود بوده و نمی گذارند سفره آنها خالی باشد، بزرگانی که دوباره فرهنگ بخشش ایرانی ها را به رخ جهانیان کشیدند. در هشترود نیز مالکانی شریف از مال دنیا گذشتند تا آرامش را به خانواده های مستاجرانشان هدیه کنند تا در کنار استرس و دغدغه کرونا، دغدغه اجاره بهای مغازه تعطیل شده خود را نیز نداشته باشند.

حاج جعفر عبدالهی، یکی از مالکان هشترودی در گفت و گو با ایسنا از بخشش اجاره بهای شش دهنه مغازه و چهار باب منزل مسکونی خود به مبلغ پنج میلیون و 500 هزار تومان خبر می دهد.

وی اظهار می کند: درست است که مبلغ بخشش اجاره بهای من قابل توجه نیست اما می خواهم کمک به همدیگر در این منطقه به یک فرهنگ تبدیل شود.

حاج موسی ابراهیمی نیز که از اولین افرادی است که از زمان شیوع بیماری کرونا در هشترود، به همران پسران خود و با استفاده از ماشین آلات سم پاشی بدون چشمداشت مالی، کمک حال ستاد مبارزه با کرونا بوده و تا به الان نیز این همکاری را ادامه می دهد.

وی در گفت وگو با ایسنا، خاطر نشان می کند: کمک به هم نوع از وصایای مولای متقیان حضرت علی(ع) می باشد و هر کس که مرید آن امام است باید در خدمت خلق الله باشد.

وی می افزاید؛ برای رعایت حال اقشار کم درآمد و کسانی که در مغازه های من به عنوان مستاجر مشغول به گذران امور برای روزی حلال هستند از دریافت اجاره بهای فروردین ماه به مبلغ یک میلیون و 600 هزار تومان گذشتم.

حاج قلی نذیری یکی دیگر از صاحبان ملک در هشترود است که از دریافت کرایه دو ماه خود از مستاجران به مبلغ دو میلیون تومان خودداری کرده است.

وی می گوید: ما اگر به هم نوع خود کمک نکنیم مورد رحمت حضرت حق قرار نمی گیریم و شامل حدیث نبوی" ارحم ترحم" نمی شویم.

سید میثم موسوی جوان 27 ساله ای که از دریافت اجاره بهای مغازه های خود گذشته به ایسنا، می گوید: هر کسی که به خدا ایمان دارد باید در ایام گرفتاری، کمک حال بنده خدا باشد و در راه خدا از مال و جانش بگذرد؛ بنابرین من هم به سهم خودم به خاطر مراعات حال مردم از دریافت اجاره بها در ایام کرونایی خودداری کردم.

حاج رجب فتاحی یکی دیگر از صاحبان ملک در هشترود است که علاوه بر دریافت نکردن اجاره بهای دو باب منزل مسکونی و دو دهنه مغازه به مبلغ دو میلیون تومان، تعداد 6000 هزار عدد صابون نیز برای شستشوی دست ها در میان مردم پخش کرده است.

حاج قربان آقا نژاد نیز از دریافت اجاره بهای شش دهنه مغازه به مبلغ چهار و نیم میلیون تومان از مستاجرانش به علت تعطیلی کسب و کار در روزهای کرونایی، خودداری کرده است.

حاج علی محمد نژاد نیز در گفت و گو با ایسنا از دریافت نکردن اجاره بهای سه دهنه مغازه خود از مستاجران در این ایام خبر می دهد و می گوید؛ این کار از ابتدایی ترین وظایف انسانی ماست، اگر خدای ناکرده مریضی ادامه داشته باشد و کسب و کار نیز تعطیل شود باز هم کرایه نخواهم گرفت.

حاج یاسین توکلی، معاون پیشین فرماندار شهرستان هشترود نیز در گفت و گو با ایسنا از بخشش اجاره بهای املاک خود به خاطر شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کار خبر داده و می گوید: انفاق در راه خدا و دستگیری از هم نوع از وظایف ذاتی بشر بوده و باید به نحو احسنت انجام گیرد.

و اما حاج عقیل دهقانی ملقب به «مرد مهربان زمستان» که مسافران زمستانی به خاطر مهربانی های بی پایانش و مهمان نوازیش خاطرات زیادی دارند نیز از دریافت اجاره بهای دو باب منزل مسکونی و دو دهنه مغازه به مبلغ چهار میلیون تومان از مستاجرانش خودداری کرده است.

وی می گوید: قرار بود در سالجاری 20 درصد به مبالغ اجاره بها اضافه کنم اما به خاطر شیوع بیماری کرونا از تصمیم خود منصرف شدم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در