سرنگونی پهپاد امارات درلیبی


سرنگونی پهپاد امارات درلیبی

نیروهای دولتی لیبی یک فروند پهپاد اماراتی را حین حمله به مناطق جنوبی مصراته سرنگون کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما , نیروهای دولتی لیبی یک فروند پهپاد اماراتی را حین حمله به مناطق جنوبی مصراته سرنگون کردند.

روزنامه القدس العربی چاپ لندن در شماره امروز خود در اینترنت نوشت: نیروهای دولت وفاق ملی لیبی امروز یکشنبه از سرنگونی یک فروند پهپاد اماراتی مهاجم به اهداف غیرنظامی در اطراف منطقه ابوقرین در جنوب مصراته خبر داد. این شهر در شمال لیبی واقع شده است.سرنگونی پهپاد امارات درلیبی
محمد قنونو سخنگوی نیروهای دولتی این خبر را طی اطلاعیه صادره از ستاد تبلیغات عملیات آتشفشان خشم اعلام کرد. قنونو افزود: پهپاد مذکور از نوع وینگ لونگ و ساخت چین و مجهز به موشک هدایت شونده بود.
قنونو افزود: پهپاد مذکور را امارات جنایتکار برای پشتیبانی از ژنرال حفتر شورشی و شبه نظامیان تروریست او در اختیارش گذاشته است. نیروهای دولتی لیبی، امارات عربی متحده را متهم می کنند که هواپیماهای باری برای ارسال تدارکات به پایگاه های نظامی تحت کنترل شبه نظامیان در شرق این کشور اعزام می کند.
نیروهای دولتی عملیات نظامی را برای بازپس گرفتن ترهونه آغاز کرده اند. این منطقه اتاق عملیات مرکزی نیروهای حفتر در غرب لیبی و آخرین پایگاه اصلی او در اطراف طرابلس محسوب می شود.
شبه نظامیان حفتر طی روزهای اخیر متحمل شکست سختی از نیروهای دولتی شده اند. مهمترین شکست آنها از دست دادن شهرهای ساحلی در غرب لیبی تا مرزهای تونس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان