ارتقای کیفیت دستگاه کاربردی در تولید تراشه‌های تشخیص سرطان/صادرات دستگاه پس از ساخت 10 نسخه


ارتقای کیفیت دستگاه کاربردی در تولید تراشه‌های تشخیص سرطان/صادرات دستگاه پس از ساخت 10 نسخه

محققان یکی از شرکت‌های فناور تاکنون 10 نسخه از دستگاه لایه‌نشانی دورانی برای کاربردهای آزمایشگاهی و تولید تراشه‌های تشخیص سرطان عرضه کرده‌اند و با ارتقای توانمندی‌های آن موفق به صادرات این دستگاه به کشورهای بولیوی و عراق شده‌اند.

به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های فناور فعالیت خود را از سال ۱۳۹۱ در زمینه تولید سامانه‌های تلفیقی مکانیکی، الکتریکی و الکترونیکی آغاز کرد. این محصولات در آزمایشگاه‌های ساخت و آزمایش ادوات میکرونی و نانو شامل صنایع نیمه‌هادی، اپتیک، لیزر، مهندسی پزشکی و تجهیزات مرتبط با آزمایشگاه‌های فیزیک، شیمی، پلیمر و پتروشیمی کاربرد دارند.

این شرکت تنها مجموعه پیشرو در زمینه ساخت مجموعه کامل زنجیره تجهیزات موردنیاز برای راه‌اندازی آزمایشگاه‌های ساخت حسگرهای میکرو و نانو، تراشه‌های میکروفلوئیدیک، لیتوگرافی و لایه‌نشانی است.

مهمترین تجهیزات این شرکت دستگاه پوشش‌دهی دورانی، لیتوگرافی مسک الاینر، سلول‌های اچینگ، سامانه‌های لایه‌نشانی اسپاترینگ، پلاسما کلینر، گلاوباکس، کوره خلأ و پمپ سرنگ است.

دستگاه لایه‌نشانی دورانی محققان این شرکت تاکنون نزدیک به ۱۰ نسخه به‌روز شده است و در هر نسخه کیفیت و سطح کاربرد آن را ارتقاء داده است. این افزایش کیفیت و سطح کاربرد منجر به توسعه بازار بین‌المللی این محصول و ورود به مرحله صادرات شده است، به گونه‌ای که این شرکت توانسته دو دستگاه به کشورهای بولیوی و عراق صادر کند و قرار است در آینده نزدیک این محصول به سوریه و چند کشور آفریقایی نیز صادر شود.

دستگاه پوشش‌دهی دورانی یکی از دستگاه‌های ابتدایی برای هر آزمایشگاهی است و این شرکت هرساله حدود ۲۰ عدد از این دستگاه را به مراکز تحقیقاتی مانند دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های خصوصی شیمی، زیستی و میکروفلوئیدیک عرضه می‌کند.

مزیت دستگاه تولیدی این شرکت تعداد دور بالای آن دستگاه است که به ۱۲ هزار دور در دقیقه می‌رسد. این مدل از نوع دستگاه‌های لایه‌نشانی رومیزی است و برای کاربردهای لیتوگرافی که به ضخامت پوشش‌دهی کم احتیاج دارند، استفاده می‌شود. علاوه بر آن آزمایشگاه‌های میکروفلوئیدیک نیز به این نوع پوشش‌دهی نیاز دارند. در این آزمایشگاه‌ها از این دستگاه برای جداسازی سلول‌ها و تشخیص بیماری‌هایی چون سرطان، تراشه‌های مخصوصی تولید می‌کنند.

سرعت بالا، قابل برنامه‌ریزی و شتاب قابل تنظیم از دیگر مزایای این دستگاه است که می‌تواند با نمونه‌های اروپایی رقابت کند. می‌توان برنامه‌هایی که به دفعات از آن استفاده می‌شود را در حافظه دستگاه، ذخیره و در مواقع لزوم به راحتی فراخوانی کرد. همچنین این دستگاه قابلیت خودتمیزشوندگی دارد و مواد اضافی با استفاده از محفظه زیرین به‌طور خودکار تخلیه می‌شود.

این دستگاه در صنعت رنگ‌سازی برای کنترل کیفیت رنگ و میزان پوشش‌دهی رنگ و پلیمر نیز کاربرد دارد.

این شرکت موفق به دریافت گواهی نانومقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برای دستگاه‌های لایه‌نشانی اسپاترینگ مغناطیسی، لایه‌نشانی دورانی، لیتوگرافی تماسی ماورابنفش و لیتوگرافی نوری شده است و در راستای توسعه بین‌المللی موفق به دریافت گواهی CE برای دستگاه‌های لایه‌نشانی دورانی، لیتوگرافی مسک الاینر و دستگاه گلاوباکس شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی