حس اضطرار به حجت الهی، کلید گشایش است/ وقتی مضطر شویم، دعایمان اجابت می‌شود


حس اضطرار به حجت الهی، کلید گشایش است/ وقتی مضطر شویم، دعایمان اجابت می‌شود

یک استاد اخلاق با بیان‌اینکه حس اضطرار هم برای شخص و هم برای جامعه کلید گشایش و فرج است، گفت: دلیل اجابت دعای مضطر آن است که امید او از هر جایی قطع شده و چشم امیدش فقط به خدا است و او را می‌خواند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مسعود عالی» درباره تاثیر حس اضطرار به حجت در نزدیک شدن امر فرج، اظهار کرد: یکی از مسائل بسیار مهم درباره مهدویت و امام زمان(عج)، مسئله احساس اضطرار به حجت است.

این استاد اخلاق ادامه داد: مرحوم کلینی در «اصول کافی» در بحث حجت یا همان امامت، اولین باب را اضطرار به حجت اختصاص داده و در این باره خوش سلیقگی کرده است.

وی تصریح کرد: زمانی اثبات می کنیم امام زمان(عج) وجود دارند و زنده اند، اما اگر اضطرار و نیازمان به ایشان را اثبات کرده و باور کنیم ایشان درمان همه دردها هستند، چون خدای متعال هیچ نیازی را در عالم بدون پاسخ نگذاشته است، وجود حضرت حجت(عج) و حی بودن ایشان، اثبات می شود.

حجت الاسلام عالی با بیان اینکه این حس اضطرار به حجت الهی، کلید گشایش است، گفت: خداوند در آیه شریفه «أَمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَیکشِفُ السُّوءَ» تاکید دارد که مضطر و کسی را که به اضطرار برسد، اجابت می کنم، سپس در ادامه این آیه می فرماید: «وَیجْعَلُکمْ خُلَفاءَ الأَرْضِ» یعنی شما را خلیفه زمین قرار می دهیم. در روایت است که این بخش مربوط به زمان ظهور است.

وی تاکید کرد: دلیل اجابت دعای مضطر آن است که امید او از هر جایی قطع شده و چشم امیدش فقط به خدا است و او را می خواند.

حجت الاسلام عالی بیان کرد: نقل است روزی نادرشاه از کنار حرم امام رضا(ع) عبور می کرد که دید شخصی نابینا گدایی می کند، از او پرسید چند سال است به گدایی و تکدّی مشغولی؟ فرد پاسخ داد: شش سال. نادرشاه به آن فرد نابینا گفت: شش سال است اینجایی و هنوز بینایی ات را نگرفته ای؟! من به زیارت می روم و باز می گردم اگر هنوز نابینا باشی، گردنت را می زنم.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: آن فرد نابینا با اضطرار رو به حرم امام رضا(ع)، التماس کرد: اکنون قضیه مرگ و زندگی در میان است، شفای من را بدهید، و چنین شد. وقتی نادرشاه بازگشت به او گفت: تا کنون شفا نگرفته بودی چون گدای واقعی نبودی.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حس اضطرار هم برای شخص و هم برای جامعه کلید گشایش و فرج است. امید است ما این تنها نیاز رهایی بخش را درک کنیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا