خوردوساز تازه وارد، شاسی بلند برقی می سازد


شرکت تازه‌تأسیس ترایتون، از یک شاسی‌بلند تمام الکتریکی پهن‌پیکر رونمایی کرده است که ظرفیت حمل 8 سرنشین و حرکت تا مسافت 1126 کیلومتر را با یک شارژ دارد.

به گزارش پول نیوز، شرکت ترایتون سولار در نیوجرسی امریکا فعال است. نخستین محصول این گروه نوبنیاد، یک شاسی‌بلند اندازه بزرگ با نام مدل H خواهد بود که بسته باتری‌ به ظرفیت ۲۰۰ کیلووات ساعت خواهد داشت. چنین شرایطی بنا به ادعای ترایتون، شعاع حرکتی در حدود ۷۰۰ مایل (معادل ۱۱۲۶ کیلومتر) برای مدل H فراهم خواهد کرد که البته باورنکردنی و شک‌برانگیز به‌نظر می‌رسد.

مدل H از چهار پیشرانه روی هر چرخ استفاده می‌کند تا مجموع قدرت ۱۵۰۰ اسب‌بخار داشته باشد و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۲/۹ ثانیه فراهم کند. در اعلامیه‌ی رسمی ترایتون، توانایی کشش تریلر با وزن ۷ تن برای این شاسی‌بلند برقی، پیش‌بینی شده است. دیگر مشخصات مهم ترایتون مدل H، فاصله محورهای ۳/۳ متر و فضای حمل بار ۵۶۶۳ لیتر را شامل می‌شود.

قیمت نهایی اولین محصول ترایتون، مشخص نیست؛ اما برای نخستین نمونه‌ها به‌عنوان ۱۰۰ نسخه‌ اول همراه امکانات ویژه و آپشن‌های اختصاصی، قیمتی در حدود ۱۳۵ هزار دلار پیش‌بینی شده است که با پرداخت مبلغ ۵ هزار دلار، ثبت نام می‌شود. هنوز اطلاعات اساسی، مانند محل ساخت و زمان تحویل شاسی‌بلندهای ترایتون، اعلام نشده است. دیگر نکته‌ی عجیب، تأکید شرکت سازنده بر استفاده از باتری‌های ساخت خود در مدل H است که بنا بر ادعای براتیون، وزن و اندازه‌ای نصف نمونه‌های مشابه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر