بهترین خودروهای دست‌ دوم بازار جهانی با قیمت کمتر از 20 هزار دلار


بهترین خودروهای دست‌ دوم بازار جهانی با قیمت کمتر از 20 هزار دلار

در فهرست بهترین خودروهای سدان و شاسی‌بلند و پیکاپ دست‌دوم با قیمت کمتر از 20 هزار دلار، تعداد محصولات ساخت ژاپن دوبرابرِ مدل‌های آمریکایی است.

تعجبی ندارد جدیدترین خودروهای بازار باتوجه‌به تجهیزات ایمنی پیشرفته و فناوری‌های مختلف و قوای محرکه بهبودیافته، درمقایسه‌با مدل‌های قدیمی قیمت پایه‌ی بیشتری دارند. اگر به عامل‌های مربوط به خودرو وضعیت اقتصاد جهانی و تورم را هم اضافه کنیم، به میانگین قیمت مدل صفرکیلومتر حدود ۳۰ هزار دلار می‌رسیم.

در کشورهای توسعه‌یافته، چنین قیمتی چندان گران نیست؛ اما به‌لطف بازبودن مرزها و حضور بسیاری از خودروسازان بزرگ و کوچک، بازار خودروهای دست‌دوم جذاب‌ و وسوسه‌برانگیز است. تنوع خودروهای دست‌دوم در بازار چنین کشورهایی مثل آمریکا، این امکان را به خریدار می‌دهد که با قیمتی بسیار کمتر از ۳۰ هزار دلار، پشت فرمان مدلی مجهز و خوش‌ساخت بنشیند.

وب‌سایت iSeeCars برای آسان‌ترکردن انتخاب خریداران و تحلیل بازار آمریکا، فهرستی جالب از خودروهای دست‌دوم تهیه کرده است که با عمر کمتر از ۱۰ سال، تجهیزات ایمنی کافی و امتیاز درخورتوجه در آزمایش‌های قابلیت اطمینان، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند. برای تهیه‌ی این فهرست، ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو دست‌دوم مدل تولیدی ۲۰۱۱ به‌بعد که از سال ۲۰۱۹ تا امروز در آمریکا فروخته شده‌اند، با درنظرگرفتن حداقل امتیاز چهارستاره ایمنی سازمان NHTSA بررسی شده‌اند.

در فهرست iSeeCars، سه بخش خودروهای سواری دست‌دوم با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار و شاسی‌بلندهای دست‌دوم با قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلار و پیکاپ‌های دست‌دوم با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار دیده می‌شود. در این مقاله، از هرکدام از این بخش‌ها سه خودرو برتر را بررسی می‌کنیم. از بین سه خودرو برتر دست‌دوم سواری و شاسی‌بلند و پیکاپ با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار، ۶ مدل محصول شرکت‌های ژاپنی هستند.

بهترین خودروهای سواری دست‌دوم با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار

متخصصان وب‌سایت iSeeCars هفت مدل را بهترین خودروهای سواری با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار معرفی کرده‌اند. این خودروها عبارت‌اند از: تویوتا پریوس ۲۰۱۱، شورولت ایمپالا ۲۰۱۲، هوندا آکورد ۲۰۱۱، هوندا سیویک کوپه ۲۰۱۲، هوندا سیویک سدان ۲۰۱۲، مزدا 6 مدل ۲۰۱۳ و تویوتا کرولا ۲۰۱۲. همان‌طورکه می‌بینیم، در این فهرست، تمام خودروها به‌جز یک مدل ساخت ژاپن هستند. درادامه، سه خودرو برتر این فهرست را به‌اختصار بررسی می‌کنیم. اگر میانگین قیمت را تا ۱۵ هزار دلار افزایش دهیم، خودروهایی مثل نیسان ماکسیما ۲۰۱۴، تویوتا کمری ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، تویوتا کرولا ۲۰۱۷، تویوتا آوالون ۲۰۱۳، هوندا سیویک ۲۰۱۵ و تویوتا پریوس ۲۰۱۵ را هم می‌توان به‌ این فهرست اضافه کرد.

هوندا سیویک

بهترین خودروهای دست‌ دوم بازار جهانی با قیمت کمتر از 20 هزار دلار

محصول سال ۲۰۱۲

میانگین قیمت مدل دست‌دوم: ۹،۵۵۲ دلار

قیمت مدل صفرکیلومتر در زمان عرضه: ۱۶،۵۵۵ دلار

هوندا سیویک از سال ۱۹۷۲ تا امروز در ۱۰ نسل مختلف تولید شده است. مدل ۲۰۱۲ سیویک به نسل نهم این خودرو ژاپنی خوش‌ساخت مربوط می‌شود که در زمان عرضه، به‌دلیل طراحی مشابه با نسل هشت امتیاز منفی می‌گرفت. سیویک ۲۰۱۲ در‌مقایسه‌با نسل‌های گذشته‌، طراحی جذابی ندارد؛ اما هنوزهم محصول هوندا است؛ بنابراین، یکی از مدل‌های مطمئن و کم‌استهلاک در بازار خودروهای دست‌دوم آمریکا محسوب می‌شود. درحال‌حاضر، مدل دست‌دوم هوندا سیویک ۲۰۱۲ سدان با قیمت میانگین ۹،۵۵۲ دلار خریدوفروش می‌شود. مدل ۲۰۱۲ کوپه باتوجه‌به شرایط استاندارد یا شخصی‌سازی‌شده‌ی بدنه و موتور قیمت متفاوتی دارد؛ اما نمونه‌‌های دست‌نخورده با میانگین قیمت ۹،۴۰۶ دلار فروخته می‌شوند.

هوندا آکورد

بهترین خودروهای دست‌ دوم بازار جهانی با قیمت کمتر از 20 هزار دلار

محصول سال ۲۰۱۱

میانگین قیمت مدل دست‌دوم: ۹،۳۶۳ دلار

قیمت مدل صفرکیلومتر در زمان عرضه: حدود ۲۱ هزار دلار

رقیب همیشگی تویوتا کمری سال ۲۰۱۸ به دهمین نسلش وارد شد و هنوزهم یکی از بهترین سدان‌ها در جهان است. مدل ۲۰۱۱ هوندا آکورد به نسل هشتم محصول سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ برمی‌گردد که نسخه‌ی فروشی در آمریکا درمقایسه‌با نمونه‌ی عرضه‌شده در ژاپن و اروپا، طراحی متفاوتی داشت. مدل ۲۰۱۱ آکورد برای چهار سرنشین کابین بسیار جاداری دارد و نمونه‌های دست‌دوم آن در آمریکا با میانگین قیمت کمتر از ۹،۵۰۰ دلار فروخته می‌شود.

شورولت ایمپالا

بهترین خودروهای دست‌ دوم بازار جهانی با قیمت کمتر از 20 هزار دلار

محصول سال ۲۰۱۳

میانگین قیمت مدل دست‌دوم: ۹،۲۴۰ دلار

قیمت مدل صفرکیلومتر در زمان عرضه: ۲۶،۵۰۰ دلار

شورولت ایمپالا مدل ۲۰۱۳ در ارزان‌ترین تیپ با پیشرانه‌ی ۳۰۰ اسب‌بخاری V6 و جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار عرضه می‌شد. مدل ۲۰۱۳ در نسل نهم ایپمالا تولید شده است و علاوه‌بر پیشرانه قدرتمند، طراحی جذاب و مصرف سوخت مناسب و صندوق عقب بزرگ دارد. ایمپالا یکی از سدان‌های پرفروش‌ بازار آمریکا است که از دهه‌ی ۱۹۵۰ تا سال ۲۰۲۰ در ۱۰ نسل تولید شد. براساس آخرین گزارش رسمی، ایمپالا پس از ۶۲ سال تولید از خط‌تولید خارج شده است.

بهترین شاسی‌بلندهای دست‌دوم با قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلار

میانگین قیمت خودروهای دست‌دوم براساس بررسی iSeeCars در آمریکا ۲۲،۶۶۱ دلار است؛ اما با قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلار، می‌توان شاسی‌بلندهای باکیفیتی انتخاب کرد. کارشناسان این وب‌سایت هوندا CR-V مدل ۲۰۱۳، هوندا پایلوت ۲۰۱۲، فورد اکسپدیشن ۲۰۱۲، دوج دورانگو ۲۰۱۲، آکورا MDX مدل ۲۰۱۲ و تویوتا هایلندر ۲۰۱۱ را بهترین شاسی‌بلندهای دست‌دوم آمریکا معرفی می‌کنند. البته سه مدلی که درادامه بررسی شده است، برترین انتخاب‌ها در ۶ شاسی‌بلند یادشده هستند.

فورد اکسپدیشن

بهترین خودروهای دست‌ دوم بازار جهانی با قیمت کمتر از 20 هزار دلار

محصول سال ۲۰۱۲

میانگین قیمت مدل دست‌دوم: ۱۴،۲۳۲ دلار

قیمت مدل صفرکیلومتر در زمان عرضه: حدود ۳۸ هزار دلار

محبوب‌ترین شاسی‌بلند دست‌دوم آمریکا با قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلار، مدل ۲۰۱۲ و نسل سوم فورد اکسپدیشن (Ford Expedition) است. فورد اکسپدیشن ۲۰۱۲ مثل شورولت تاهو کابینی بزرگ با سه ردیف صندلی دارد؛ اما در بخش قابلیت اطمینان، پایین‌تر از رقبای ژاپنی‌اش قرار می‌گیرد. نسل چهارم این شاسی‌بلند فورد از سال ۲۰۱۸ تولید می‌شود و اولین نسلِ اکسپدیشن سال ۱۹۹۶ عرضه شده است.

هوندا پایلوت

بهترین خودروهای دست‌ دوم بازار جهانی با قیمت کمتر از 20 هزار دلار

محصول سال ۲۰۱۲

میانگین قیمت مدل دست‌دوم: ۱۳،۹۲۵ دلار

قیمت مدل صفرکیلومتر در زمان عرضه: حدود ۲۹ هزار دلار

هوندا پایلوت مدل ۲۰۱۲ براساس شاسی یکپارچه تولید شده و دراصل، کراس‌اوری بزرگ با سه ردیف صندلی در کابین است. اولین مدل از هوندا پایلوت سال ۲۰۰۳ تولید شد و تا امروز، به نسل سومش رسیده است. مدل ۲۰۱۲ از این کراس‌اور که در دو نسخه‌ی محور محرک جلو و چهارچرخ محرک با پیشرانه‌ی V6 انتخاب جذابی است، در نسل دوم محصول سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ تولید شد. مدل دست‌دوم هوندا پایلوت ۲۰۱۲ در آمریکا از هوندا CR-V مدل ۲۰۱۳ و تویوتا هایلندر ۲۰۱۱ ارزان‎تر است.

آکورا MDX

بهترین خودروهای دست‌ دوم بازار جهانی با قیمت کمتر از 20 هزار دلار

محصول سال ۲۰۱۲

میانگین قیمت مدل دست‌دوم: ۱۴،۶۶۲ دلار

قیمت مدل صفرکیلومتر در زمان عرضه: حدود ۴۴ هزار دلار

آکورا MDX و هوندا پایلوت براساس یک پلتفرم تولید شده‌اند و حتی پیشرانه‌ی ۳/۵ لیتری V6 به‌همراه جعبه‌دنده‌ی پنج‌سرعته بین این دو خودرو مشترک است. تفاوت اصلی این دو مدل در کابین کوچک‌تر و تجهیزات بیشتر و فرمان‌ تند و تیزتر MDX است. MDX را می‎تواند برادر لوکس‎تر هوندا پایلوت معرفی کرد که در سال ۲۰۱۲ با قیمت چشمگیر ۴۴ هزار دلار عرضه می‌شد. درست مثل هوندا پایلوت، آکورا MDX هم تا امروز در سه نسل تولید شده است.

بهترین پیکاپ‌های دست‌دوم با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار

براساس بررسی iSeeCars، میانگین قیمت مدل‌های دست‌دوم پیکاپ درمقایسه‌با دیگر خودروها بیشتر است و به ۲۹،۷۰۵ دلار می‌رسد. در بین انواع پیکاپ‌ها و حتی مدل‌های پرفروش در سری F فورد، سه خودرو برتر شامل شورولت سیلواردو 1500 و تویوتا تاکوما ۲۰۱۲ و تویوتا توندرا ۲۰۱۱ انتخاب شده‌اند. برای خرید مدل مطمئن و کم‌کارکرد فورد F-150 باید بیشتر از ۲۰ هزار دلار خرج کرد.

شورولت سیلورادو 1500

بهترین خودروهای دست‌ دوم بازار جهانی با قیمت کمتر از 20 هزار دلار

محصول سال ۲۰۱۳

میانگین قیمت مدل دست‌دوم: ۱۹،۹۳۷ دلار

قیمت مدل صفرکیلومتر در زمان عرضه: تک‌کابین ۲۴ هزار دلار، دوکابین ۳۴ هزار دلار

پیکاپ‌ها در آمریکا بازار بزرگی دارند و تولیدکنندگان انواع مدل‌ها را در نسخه‌های مختلف عرضه می‌کنند. مثل بیشتر پیکاپ‌های بزرگ، شورولت سیلورادو 1500 هم در مدل‌های تک و دوکابین و نسخه‌های متنوع با تفاوت در اندازه‌ی بارگیری و سیستم انتقال قدرت تولید شده است. قیمت نمونه‌های دست‌دوم این پیکاپ از مدل کاملا استاندارد تک‌کابین بدون تجهیزات ۵،۰۰۰ دلار تا نسخه‌ی دوکابین و دودیفرانسیل ۴۵ هزار دلار متغیر است. با درنظرگرفتن مدل‌های مختلف، میانگین قیمت نسخه‌های متنوع شورولت سیلورادو 1500 کمتر از ۲۰ هزار دلار خواهد بود.

تویوتا تاکوما

بهترین خودروهای دست‌ دوم بازار جهانی با قیمت کمتر از 20 هزار دلار

محصول سال ۲۰۱۲

میانگین قیمت مدل دست‌دوم: ۱۸،۹۶۳ دلار

قیمت مدل صفرکیلومتر در زمان عرضه: تک‌کابین ۱۷ هزار دلار، دوکابین ۲۲ هزار دلار

مثل تمام محصولات تویوتا، پیکاپ تاکوما هم به سرسختی و قابلیت اطمینان بی‌نظیر شهرت دارد. مدل ۲۰۱۲ تویوتا تاکوما در نسخه‌های مختلف تک‌کابین و دوکابین با پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲/۷ لیتری یا چهارلیتری V6 و جعبه‌دنده‌های دستی و خودکار دیفرانسیل‌عقب و دودیفرانسیل تولید شده است. کیفیت ساخت مثال‌زدنی این پیکاپ ژاپنی، ارزش آن در بازار دست‌دوم را افزایش داده است و میانگین قیمتش به حدود ۱۹ هزار دلار می‌رسد. خریداران در انتخاب مدل دست‌دوم تویوتا تاکوما مشکلی ندارند؛ چون حتی نمونه‌های پرکارکرد این پیکاپ همچنان مطمئن هستند.

تویوتا توندرا

بهترین خودروهای دست‌ دوم بازار جهانی با قیمت کمتر از 20 هزار دلار

محصول سال ۲۰۱۱

میانگین قیمت مدل دست‌دوم: ۱۹،۰۶۴ دلار

قیمت مدل صفرکیلومتر در زمان عرضه: تک‌کابین ۲۵ هزار دلار، دوکابین ۳۰ هزار دلار

تویوتا توندرا درکنار تاکوما، هر دو از بهترین پیکاپ‎های خوش‌قیمت و کم‌استهلاک بازار دست‌دوم آمریکا هستند. مدل ۲۰۱۱ تویوتا تاکوما در ارزان‌ترین نسخه به پیشرانه چهارلیتری V6 مجهز است؛ اما نمونه‌های گران‌تر ۴/۶ لیتری و حتی ۵/۷ لیتری V8 هم وجود دارد. علاوه‌بر قابلیت اطمینان معروف تویوتا، توندرا ۲۰۱۱ کابین جادار و سواری راحتی هم دارد و ظرفیت کشش آن هم متوسط است.

شما می‌توانید برای مقایسه مشخصات فنی انواع خودرو و مشاهده‌ی گالری تصاویر و بحث و تبادل‌نظر درباره‌ی خودروهای موجود در بازار کشور از بخش محصولات زومیت استفاده کنید. انواع خودرو سایپا، ایران خودرو، محصولات پژو،‌ رنو، هیوندای، تویوتا، مرسدس‌بنز، بی‌ام‌و، نیسان، پورشه، مزدا، کیا، MVM و دیگر برندهای فعال در بازار کشور را در این بخش خواهید یافت.

.btncamp.btncamp:hover.btncamp a

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن