بیش از 270 میلیارد ریال خسارت سیل و باران به شهرستان کلات


بیش از 270 میلیارد ریال خسارت سیل و باران به شهرستان کلات

فرماندار کلات گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون به دلیل سیلاب، سرمازدگی و استمرار بارندگی‎ها در شهرستان کلات بیش از 270 میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی، تاسیسات شهری، راه‌های عشایر و منازل مسکونی خسارت وارد شده است.

مهدی ناصری در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: از این میزان خسارت 185 میلیارد ریال آن مربوط به باغات، مزارع و راه‌های حوزه کشاورزی بوده که 174 میلیارد و 500 میلیون ریال به دلیل سرمازدگی و باقی خسارت‎ها ناشی از سیل و استمرار بارندگی‎هاست.

وی همچنین از وارد شدن خسارت 85 میلیارد ریالی به راه‌ها، منازل فرسوده و قدیمی و تاسیسات شهری خبر داد و افزود: به علت استمرار بارندگی‎ها در روستای ایده‎لیک با رانش زمین مواجه بودیم که برآورد میزان خسارت‌‎ها در دست بررسی است.

فرماندار کلات با اشاره به اینکه حداقل دو سوم جمعیت شهرستان کشاورز هستند، بیان کرد: سیلاب و بارندگی‎های اخیر 300 میلیون ریال به راه‌های عشایری خسارت وارد کرد که موجب شد، تردد به سختی صورت گیرد.

وی ادامه داد: نه تنها در برخی مناطق راه‌های ارتباطی عشایر قطع شد، بلکه بر اثر صاعقه و سیلاب 105 راس از دام‎هایشان تلف شدند، عشایر شهرستان کلات اکثرا در منطقه پساکوه مستقر هستند که به مسیرهای ارتباطی آن‌ها و 500 خانوار خسارت وارد شد.

ناصری اظهار کرد: براثر بارندگی و سیلاب طی روزهای گذشته یک منزل مسکونی به طور کامل تخریب و به 23 واحد دیگر خسارت‎هایی وارد گردید، به علت اینکه کلات از سمت جنوب به رودخانه و از شمال به ارتفاعات مجاور منتهی می‌‏شود، در بارندگی‏‌ها و سیلاب اخیر به تاسیسات شهری آسیب جدی وارد شد.

وی گفت: در زمان بارندگی از حدود 100 حوضه آبریز آب وارد شهر می‎شود، اگر چه طی این سال‌ها آب از ارتفاعات وارد رودخانه می‎شده اما به دلیل ساخت و سازهای صورت گرفته حوضه‎های آبریز به هم می‎پیوندد و موجب بروز سیل و خسارت‎های بیشتری در داخل شهر می‎شود.

فرماندار کلات مطرح کرد: منتهی‌الیه این شهر خطی جلوی مسجد جامع است که سال قبل حجم بسیاری از آب افتادگی وارد این مکان تاریخی 700 ساله گردید، البته در سال جاری تدابیر اتخاذ شده و احداث کانال‌ها موجب شد، خسارت‌ها کمتر باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید