موردی از ابتلا به بیماری کرونا در پادگان زنجان مشاهده نشده است


موردی از ابتلا به بیماری کرونا در پادگان زنجان مشاهده نشده است

زنجان - ایرنا - معاون عملیاتی تیپ 216 زرهی استان زنجان گفت: تا کنون مورد مشکوک ابتلا به بیماری کرونا، در داخل پادگان مشاهده نشده است و برای سربازان جدید نیز در درب ورودی تب سنجی انجام گرفته و اقلام بهداشتی پیشگیرانه در اختیار آنان قرار می‌گیرد و سپس به مدت 14 روز در نقاهتگاه تحت مراقبت هستند که در صورت نبود علائم وارد یگان می‌شوند.

سرهنگ سعید عسگری شامگاه جمعه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به فعالیت های انجام گرفته تیپ زرهی در ارتباط با ویروس کرونا افزود: نیروی زمینی ارتش همگام با سایر دستگاه ها برای مبارزه با ویروس کرونا تمامی امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات خود به ویژه تیپ ۲۱۶ زرهی شهید مخبری را بسیج کرده و به صورت شبانه روزی تلاش مجدانه ای در این خصوص داشته است.

وی اظهار داشت: امنیت جزو وظیفه لاینفک نیروی زمینی و نیروی مسلح به شمار می رود که این مهم در شرایط کنونی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و طبق کارهای انجام شده و برای مقابله با این ویروس تمامی پرسنل روزانه تب سنجی می شوند علاوه بر آن همه اماکن و بخش های مختلف تیپ به طور مستمر گندزدایی، ضدعفونی، کنترل و رصد می شود که در مجموع مشکلی در این بخش وجود ندارد.

این مسؤول ادامه داد: با تمهیدات اتخاذی و کلاس های آموزشی ارائه شده از سوی اساتید دانشگاه علوم پزشکی آگاهی های گروه‌های هدف در ارتباط با بیماری کرونا و راه‌های انتقال افزایش یافته و بر این اساس فاصله گذاری اجتماعی به طور دقیق رعایت می شود.

وی اضافه کرد: تاکنون مورد مشکوکی در داخل پادگان زنجان مشاهده نشده و این در حالی است که به تازگی مسوولیت آموزش نیروهای مشمول جدید نیز به تیپ ۲۱۶ واگذار شده که در این راستا تمهیدات لازم اندیشیده است.

عسگری افزود: بر این مبنا آسایشگاه‌ها و فاصله اجتماعی تخت ها نیز رعایت شده تا تراکم کمتری داشته باشد و علاوه بر تب سنجی، ضدعفونی و گندزدایی به طور منظم، برای هر سرباز جدید یک پرونده سلامت تشکیل می‌شود که بطور روزانه چندین بار به لحاظ بهداشتی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: تیپ ۲۱۶ از همان ابتدای شیوع کرونا با تشکیل قرارگاه بهداشتی امام رضا(ع) در ستاد کل بلافاصله سلسله مراتب ابلاغ و در تمامی یگان ها نیروی زمینی قرارگاه پدافند زیستی شکل گرفت که تیپ زرهی نیز در داخل پادگان ساختارها و شرح وظایف و اقدامات را مورد توجه قرار داد.

معاون عملیاتی تیپ ۲۱۶ زرهی استان زنجان ادامه داد: با شیوع کرونا ابتدا با خودروهای ضدعفونی، گندزدایی خیابان های اصلی شهر زنجان در چند مرحله انجام شد و این کار داخل پادگان و منازل ساختمانی نیز نمود بیشتری داشت.

وی اضافه کرد: تیپ زرهی ۲۱۶ زنجان از ۱۲ اسفند سال گذشته به همراه خودروها به شهرستان قم و تهران اعزام شدند و به مدت چند روز مکان های تعیین شده را ضد عفونی کردند.

عسگری افزود: طبق برنامه ابلاغی به تیپ، در ۲۶ اسفند پارسال فرمانده تیپ به همراه ۱۰۰ نفر نیروی انسانی بیش از ۳۰ خوردوی ضد عفونی، گندز دایی و آمبولانس و با بهره گیری از نیروهای متخصص به برخی شهرستان های استان گیلان عزیمت کردند و اقدامات محوله را انجام دادند.

وی اظهار داشت: تیپ زرهی یک ایستگاه گندزدایی و ضدعفونی خودروها در پلیس راه امامزاده هاشم را ایجاد کرد و همچنین عناصر بهداشت و درمان نیز در تب سنجی و شناسایی بیماران مشکوک فعالانه مشارکت داشتند که در زمان حاضر نیز در استان گیلان مشغول انجام وظیفه و خدمتگزاری به مردم هستند.

این مسؤول ادامه داد: با کارهای انجام گرفته یک نقاهتگاه به ظرفیت بیش از ۲۰۰ تخت در شهر رشت استان گیلان راه ندازی شده که در صورت نیاز خدمت رسانی لازم به گروه‌های هدف انجام خواهد شد که این کارها از حضور همیشه در صحنه نیروی زمینی ارتش در تمامی رخدادها حکایت دارد.

وی یادآوری کرد: ارتش ولایی همواره مردم‌مدار و در خط ولایت بوده و همانطوری که در دوران هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند که از خون خود گذشتند، جانانه و مردانه جنگیدند که برگ زرینی در تاریخ نیروی زمینی ثبت شده است.

عسگری خاطرنشان کرد: ارتش بعد از جنگ تحمیلی نیز در کنار مردم بوده و همچنین در زمان وقوع بلایای طبیعی حضور قدرتمندانه و موثری داشته در مناطق آسیب دیده داشته که نمونه عینی آن در زلزله و انواع سیل ها و در انتخابات سال ۹۸ مشهود بود و این نیرو در کنار مسوولان و مردم گام به گام خدمتگزاری و امداد رسانی در ابعاد مختلف را انجام داده است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز جمعه (۲۹ فروردین) ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا نیز به چهار هزار و ۹۵۸ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی