جنسن باتن: مکس ورشتپن و کنترل خارق العاده روی خودرو


فرمول یک ایران – جنسن باتن قهرمان فصل 2009 فرمول یک، مکس ورشتپن را جز شش راننده برتر دوران 17 ساله رانندگی‌اش خواند و از کنترل رانندگی این پسر هلندی به عنوان یک مسئله “خارق العاده” یاد کرده است. در یک مصاحبه اینترنتی که با شبکه اسکای اسپورت اف وان با جنسن باتن صورت گرفت؛ از او خواسته شد که برترین رانندگانی که تا به حال با آنها مسابقه داده است...

فرمول یک ایرانجنسن باتن قهرمان فصل 2009 فرمول یک، مکس ورشتپن را جز شش راننده برتر دوران 17 ساله رانندگی‌اش خواند و از کنترل رانندگی این پسر هلندی به عنوان یک مسئله “خارق العاده” یاد کرده است.

در یک مصاحبه اینترنتی که با شبکه اسکای اسپورت اف وان با جنسن باتن صورت گرفت؛ از او خواسته شد که برترین رانندگانی که تا به حال با آنها مسابقه داده است یعنی از سال 2000 تا 2017 را بیان کند. باتن در لیست شش تایی از برترین رانندگانی که با آنها مسابقه داده ابتدا از مایکل شوماخر، لوییس همیلتون، فرناندو آلونسو و میکا هکینن یاد کرده است.

من خیلی تلاش کردم که کمتر از شش نفر را (به عنوان برترین‌های فرمول یک) انتخاب کنم ولی این لیست فقط می‌تواند شش نفره باشد. به این خاطر این تنها راهی می‌باشد که می‌توانم واقعا آنها را قضاوت کنم زیرا که با آنها در پیست بوده‌ام.
من همیشه برایم سخت بوده که یک شخصی به مانند خوان مانوئل فانجیو را با یک شخصی مانند لوییس همیلتون مقایسه کنم، آنها دهه‌ها باهم تفاوت دارند و این ورزش به طور کامل متحول شد.

او از دو راننده‌ای که با آنها در مکلارن هم‌تیمی بود شروع کرد و گفت:

من لوییس و فرناندو آلونسو را در این لیست قرار می‌دهم. من با هردوی آنها هم‌تیمی بودم و هر کدام به شکل‌های متفاوتی استعداد بالایی دارند. دو نفر دیگر مربوط به اوایل دوران حضور من در فرمول یک‌ هستند که شامل میکا هکینن و مایکل شوماخر بزرگ است.

مکس ورشتپن خارق‌العاده در لیست باتن

اما جنسن باتن مکس ورشتپن را هم در سطح این چهار نفر قرار داده و عملکرد او را در گرندپری برزیل 2016 تحسین برانگیز خوانده است؛ مسابقه‌ای که او با سبقت‌هایی فوق‌العاده خودش را از رده چهاردهم به رده سوم رساند.

باتن در اوایل دوران رانندگیش که با پدر مکس نیز مسابقه داده می گوید:

من باید از مکس ورشتپن نیز یاد کنم. من برای سالهای زیادی با او مسابقه نداده ام ولی با دیدن عملکرد او در شرایط متغیر به مانند برزیل 2016، اصلا یک چیزی خارج از این دنیا می باشد. خارق العاده است که او چه کارهایی را می تواند با خودرو انجام دهد. او همیشه به پیچ یک می رسد و به نظر می رسد که روی خودرو کنترلی ندارد و هر راننده ای دیگر (اگر جای او بود) تا موقعی که او به پیچ یک برسد پنج بار تصادف می کرد ولی او خودرو را کنترل می کند و از خودروهای دیگر دور نگه می دارد و به مانند سوزنی خارج می شود.

جنسن باتن: مکس ورشتپن و کنترل خارق العاده روی خودروجنسن باتن: مکس ورشتپن و کنترل خارق العاده روی خودرو مکس ورشتپن – برزیل 2016

بازگشت سباستین فتل در فصل 2020

ششمین و آخرین نفر در لیست جنسن باتن، قهرمان جهان چهار دوره فرمول یک سباستین فتل می باشد که باتن از او به عنوان راننده ای با “استعداد فوق العاده” یاد کرده است و پیش بینی کرده است که این راننده آلمانی پس از یک سال “سخت” که در کنار چارلز لکلرک “رقابتی” گذرانده، در فصل 2020 با فرم خوبی شرکت خواهد کرد:

من واقعا فکر می کنم اینکه فتل چهار قهرمانی جهان را به دست آورد چیز خیلی بزرگی بود. می توانم بگویم که او الان با وجود یک همتیمی رقابتی، زمان سختی را می گذراند و کمی دارد (با این موضوع) دست و پنجه گرم می کند. اما فکر می کنم که این مسئله از او راننده ای بهتر را می سازد.

جنسن باتن: مکس ورشتپن و کنترل خارق العاده روی خودروجنسن باتن: مکس ورشتپن و کنترل خارق العاده روی خودرو سباستین فتل

معتقدم که او اشتباهات احمقانه ای را کرده، که مطمئنم خودش هم می گوید که این اشتباهات احمقانه بود. ولی همینطور می گویم که از پشت این اتفاقات راننده ای بهتر از سباستین فتل ظهور می کند. واقعا می گویم! او الان لکلرکی را دارد که در کل فصل او را تحت فشار قرار داد و شکستش داد و فکر می کنم که او قدرتمندتر باز می گردد. او استعداد خارق العاده ای را دارد و وقتیکه مسابقات دوباره امسال از سر گرفته شود این موضوع را مشاهده خواهیم کرد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انداختن جسد در بشکه اسید برای مخفی ماندن جنایت + جرئیات و اعتراف قاتل