حضور کشتی جاسوسی آمریکا در خلیج‌فارس


حضور کشتی جاسوسی آمریکا در خلیج‌فارس

نشریه آمریکایی نشنال اینترست، در گزارشی از حضور یک کشتی جاسوسی متعلق به این کشور در آب‌های خلیج‌فارس خبر داد.

حضور کشتی جاسوسی آمریکا در خلیج‌فارس

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه نشنال اینترست، آمریکا در راستای سیاست‌های خصمانه خود و برای جاسوسی از فعالیت‌های موشکی ایران یک فروند کشتی جاسوسی در خلیج فارس مستقر کرده است.

بر اساس این گزارش که در نشنال اینترست منتشر شده، یک کشتی نظامی به نام «یو. اِس. اِن. اِس اینوینسیبل» با طول ۶۸ متری و وزنی معادل ۲۸۰۰ تن در خلیج فارس قرار دارد و بدون جلب توجه مشغول ادامه فعالیت خود است.

این نشریه درباره ابعاد فنی این کشتی جاسوسی می‌نویسد و تاکید می‌کند: «یک رادار پیچیده به نام گری استار که متعلق به نیروی هوایی ارتش آمریکا قرار دارد، در این کشتی جاسوسی کار گذاشته شده است».

در ادامه این گزارش تاکید شده که علی‌رغم ماموریت حساس این کشتی در خلیج‌فارس، توجه زیادی به آن نمی‌شود. بر اساس اطلاعات ذکر شده در این گزارش، رادار پیچیده و پیشرفته در این کشتی موجب شده که داده‌های علمی و فنی سامانه‌های نظامی خارجی ضمن رصد، جمع‌آوری شود و به پایگاه‌های مورد نظر ارجاع داده شود.

نشنال اینترست در ادامه تاکید کرد: «آژانس اطلاعات نیروی هوایی اعلام کرده که این کشتی معمولا در حوزه خلیج فارس و اقیانوس هند تردد دارد. با توجه به عدم اطلاع‌رسانی دقیق درباره این کشتی به نظر می‌رسد که ارتش قصد دارد فعالیت‌های این سامانه را بی‌اهمیت جلوه دهد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت لیر ترکیه امروز 30 فروردین 1403