طعمِ کلاسیک! پشت فرمان کاترهام سوپر سِوِن 1600 جدید


طعمِ کلاسیک! پشت فرمان کاترهام سوپر سِوِن 1600 جدید

خودروهای پرفورمنس هیچ‌گاه سریع‌تر، تواناتر و حتی مفیدتر از امروز نبوده‌اند؛ اما در سالیان اخیر افراد بیشتری به ظاهر، احساس، صدا و بوی خودروهای اسپورت کلاسیک علاقه نشان داده‌اند، چیزی که هرگز قابل تکرار نیست. اگر ریسک خرید یک خودروی کلاسیک را قبول نمی‌کنید گزینه‌ی دیگری وجود دارد. کاترهام سون ترکیبی از پرفورمنس مدرن و … The post طعمِ کلاسیک! پشت...

خودروهای پرفورمنس هیچ‌گاه سریع‌تر، تواناتر و حتی مفیدتر از امروز نبوده‌اند؛ اما در سالیان اخیر افراد بیشتری به ظاهر، احساس، صدا و بوی خودروهای اسپورت کلاسیک علاقه نشان داده‌اند، چیزی که هرگز قابل تکرار نیست.

طعمِ کلاسیک! پشت فرمان کاترهام سوپر سِوِن 1600 جدید

اگر ریسک خرید یک خودروی کلاسیک را قبول نمی‌کنید گزینه‌ی دیگری وجود دارد. کاترهام سون ترکیبی از پرفورمنس مدرن و ارزش‌های سنتی در یک پکیج کلی بوده و جدیدترین نسخه آن با نام سوپر سون 1600 بیش از پیش به ریشه‌های تاریخی این خودرو پرداخته است.

طعمِ کلاسیک! پشت فرمان کاترهام سوپر سِوِن 1600 جدید

ما پیش از نسخه‌های سون اسپرینت 2016 و سون سوپر اسپرینت 2018 را بررسی کرده‌ایم اما برخلاف این دو خودرو که از پیشرانه‌های توربوی سوزوکی استفاده کرده‌اند، سوپر سون 1600 به نیروگاه 4 سیلندر 1.6 لیتری فورد مجهز شده است. این پیشرانه قدرت 135 اسب بخاری و گشتاور 165 نیوتون متری تولید می‌کند.

طعمِ کلاسیک! پشت فرمان کاترهام سوپر سِوِن 1600 جدید

بخشی از این پیشرانه دقیقاً شبیه کاربراتورهای قدیمی بوده و در واقع حسی نوستالژیک ایجاد کرده است. فیلترهای هوای K N زیر کاپوت آلومینیومی خودنمایی می‌کنند اما اصلاً شبیه نمونه‌های کلاسیک نیستند. استایل نرمال جلوی سون جای خود را به گلگیرهای بزرگ‌تر داده و جلوپنجره هم فاقد طرح سنتی 7 می‌باشد. همچنین خریداران این خودرو شاهد رینگ‌های 14 اینچی با ظاهر طلایی و لاستیک‌های نازک آوون خواهند بود.

طعمِ کلاسیک! پشت فرمان کاترهام سوپر سِوِن 1600 جدید

کابین هم ظاهر کلاسیکی دارد. اگر قد بلندی داشته باشید ورود به کابین کار سختی خواهد بود مخصوصاً اینکه فرمان چوبی خودرو روی این امر تأثیر منفی می‌گذارد؛ اما صندلی‌های سنتی خودرو راحت بوده و استفاده از کمربند ایمنی نیز راحت‌تر صورت می‌گیرد.

طعمِ کلاسیک! پشت فرمان کاترهام سوپر سِوِن 1600 جدید

خودروی حاضر در تست از تریم چرم سفید با بدنه‌ی قرمز رنگ سود برده و پشت آمپرهای رتروی سوپر سون 1600 هم اطلاعات مهم را به راننده نشان می‌دهند. فاصله چندانی بین پدال‌ها وجود نداشته اما دید روی کاپوت و چراغ‌ها جزو بهترین‌هاست.

طعمِ کلاسیک! پشت فرمان کاترهام سوپر سِوِن 1600 جدید

پیشرانه با اکراه از خواب برمی‌خیزد اما زمانی که همه‌چیز گرم شد نیروگاه آهنین خودرو هم بشاش‌تر می‌شود. این امر باعث می‌شود شما خودرو را ابتدا با سرعت‌های کم رانده و از فرمان سبک و صدای فیلترهای هوا لذت ببرید.

طعمِ کلاسیک! پشت فرمان کاترهام سوپر سِوِن 1600 جدید

وقتی سرعت بگیرید همه‌چیز ظاهر دیگری به خود خواهد گرفت. کیفیت سواری سوپر سون 1600 به‌طور سورپرایز کننده‌ای به حالت شناور بوده و اگرچه فرمان خودرو در پیچ‌ها کمی سنگین‌تر می‌شود اما چرخ های بزرگ‌تر خودرو شروع به ارسال اطلاعاتی از جزئیات مسیر به کابین می‌کنند.

طعمِ کلاسیک! پشت فرمان کاترهام سوپر سِوِن 1600 جدید

این خودرو با وجود چنین لاستیک‌های نازک و بلندی عملکرد خوبی در پیچ‌ها داشته و به شما اجازه می‌دهد با فرمان و پدال گاز به خوبی کار کنید. البته گشتاور نه چندان زیاد و فقدان دیفرانسیل لغزش محدود باعث شده‌اند سوپر سون خودرویی برای سواری سنگین و هیجان‌انگیز نباشد.

طعمِ کلاسیک! پشت فرمان کاترهام سوپر سِوِن 1600 جدید

پیشرانه و گیربکس تیز بوده و درگیر کننده عمل می‌کنند. برای توقف خودرو به نیروی نسبتاً زیادی نیاز است اما در تمامی جنبه‌های دیگر، سوپر سون باعث می‌شود اکثر خودروهای اسپورت امروزی حس رانندگی با دستکش و چکمه را داشته باشند.

طعمِ کلاسیک! پشت فرمان کاترهام سوپر سِوِن 1600 جدید

البته کاترهام خودروی بی‌نقصی نیست. کاترهام کلاً محصولات کاربردی نمی‌سازد و باید با سقف آن دست و پنجه نرم کنید. رانندگی با سوپر سون 1600 در بزرگراه هم مشکلات خاص خودش را دارد. این خودرو ارزان هم نبوده و مدل حاضر در تست قیمت 39565 پوندی داشته است؛ اما اگر واقعاً خواهان چنین چیزی باشید خودروهای معدودی توانایی شبیه‌سازی حس آن را خواهند داشت.

طعمِ کلاسیک! پشت فرمان کاترهام سوپر سِوِن 1600 جدید

کاترهام سون معمولی ارزش بهتری در برابر مبلغ پرداختی دارد مخصوصاً اگر آپشن هایی را در سوپر سون 1600 سفارش دهید این موضوع خودش را بیشتر نشان خواهد داد. البته ظاهر کلاسیک سوپر سون برای برخی خریداران کافی است. تجربه رانندگی خودرو هم کمی از حس کلاسیک قدیمی را شبیه‌سازی کرده است؛ اما در کل با خودروی بهتری نسبت به سایر نسخه‌های کاترهام سون روبرو هستیم.

مشخصات کاترهام سوپر سون 1600

قیمت: 33495 پوند پیشرانه: 4 سیلندر 1.6 لیتری بنزینی قدرت/گشتاور: 135 اسب بخار/165 نیوتون متر گیربکس: 5 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 5 ثانیه حداکثر سرعت: 196 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: اعلام نشده
منبع
autoexpress
برچسب ها
کاترهام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان