انتقاد بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) از نوع مواجهه رسانه ملی با پایتخت 6


بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما از عملکرد این سازمان در مواجهه با قضایای مربوط به سریال پایتخت 6 انتقاد کرد.

به گزارش افکارنیوز،

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) با ارسال نامه‌ای به علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما از عملکرد این سازمان در مواجهه با قضایای مربوط به سریال پایتخت 6 انتقاد کرد.

اخبار سیاسی- متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس علی عسگری، ریاست محترم سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

دقیقاً ده روز قبل بود که دستور ویژه شما برای بررسی اتفاقات قسمت آخر سریال «پایتخت» در رسانه‌ها منتشر شد. دستوری که در پس ظاهر تند و بُرنده‌اش، کارکردی نداشت جز تقلیل نقد منتقدان به یک سکانس جنجالی و پر سر و صدا. واقعیت این است که انتقادات به فصل ششم سریال پایتخت به هیچ وجه محدود به آن سکانس جنجالی قسمت آخر نیست و این انتقادات طیف بسیار گسترده‌ای دارد. از انتقاد به ریخت و پاش‌های بی‌حساب و غیرشفافی که برای پروژه پایتخت انجام شده تا انتقاد به سیاست‌زدگی عیان در متن فیلمنامه، بازنمایی نامناسب دین و خانواده و حتی عدم توجه به اصول اولیه داستان‌پردازی دراماتیک.

آقای علی عسگری!

اینکه شما در دستورتان انتقادات به پایتخت را به آن سکانس جنجالی تقلیل دادید قطعاً خطای بزرگی است اما خطای بزرگتر مربوط به مخاطب دستور حضرتعالی است. شما در دستورتان جناب میرباقری، معاونت سیما، را به عنوان مسئول پیگیری ماجرای پایتخت معرفی کردید و این یعنی نشاندن متهم ردیف اول در جایگاه هیئت منصفه!

شما به عنوان رییس سازمان صداوسیما بهتر از هرکس دیگری می‌دانید که پایتخت، یک پروژه معمولی در صداوسیما نیست و این حجم از اشکالات مفتضحانه در سریال امکان وقوع ندارد مگر با وادادگی و یا چشم‌پوشی تعمدی از سوی مدیران بلندپایه صداوسیما. وقتی آقای میرباقری آنقدر در مسیر ساخت پایتخت نقش پررنگی داشته که حتی فیلمنامه اولیه پایتخت را شخصاً خوانده و با این حال شما ایشان را به عنوان مسئول پیدا کردن عامل وادادگی یا نفوذ می‌گمارید، یعنی رسماً افکار عمومی را مورد تمسخر قرار داده‌اید!

آقای علی عسگری!

اگر با این دستور دنبال خفه کردن صدای افکار عمومی در نقد پایتخت بودید که هیچ اما اگر به راستی دنبال منشا وادادگی و نفوذ در صداوسیما می‌گردید، لازم نیست راه دوری بروید. حتی لازم نیست خیلی از اتاق کارتان فاصله بگیرید. دقتِ بیشتر در عملکرد مخاطب دستورهایتان، به شما خواهد گفت که منشا وادادگی و نفوذ احتمالی در کجاست. راه دوری نروید آقای رییس!

در پایان با وجود تمام نکات فوق، امیدواریم که حضرتعالی دستور ویژه ده روز قبل خود را فراموش نکرده باشید و هر چه زودتر نتایج پیگیری موارد ذکر شده در آن دستور را با افکار عمومی در میان بگذارید.

و من الله توفیق

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت