خسارت سرما در میامی 701 میلیارد ریال اعلام شد


خسارت سرما در میامی 701 میلیارد ریال اعلام شد

شاهرود - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت : بارش برف در ارتفاعات و سرمای زیاد هوا در هفته گذشته 701 میلیارد و 200 میلیون ریال به کشاورزان این شهرستان در حوزه کشاورزی و باغی خسارت زد.

علی اصغر محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : سرمای شدید امسال با توجه به تغییرات اقلیمی ،در بخش کشاورزی به هفت هزار و ۴۹۹ هکتار ، حدود ۲۱۶میلیارد و ۸۰ میلیون ریال و در باغ‌ها نیز ۲ هزار و ۲۱۲ هکتار حدود ۴۸۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آسیب رسانده است.

وی گفت : بیشترین خسارت در حوزه کشاورزی به مزارع جو و کلزا و در گونه‌های باغی به درختان زردآلو و گردو بیشترین خسارت وارد شد.

محمدی با بیان این که ، در سالهای اخیر کشاورزان به خصوص باغداران به علت شرایط خاص اقلیمی متحمل خسارات مالی جبران ناپذیری شده‌اند ، ادامه داد : کشاورزان باید بیمه محصولات زراعی و باغی را جدی گرفته و اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی اظهار داشت : کارشناسان جهاد کشاورزی برای ارایه راهکارهای مناسب برای کاهش میزان خسارات وارده به محصولات کشاورزی ناشی از هرگونه بحران طبیعی، آماده خدمت رسانی به بهره برداران بخش کشاورزی هستند.

گندم ، جو ، آفتابگردان، انواع حبوبات ، زردآلو و دیگر محصولات باغی مهمترین محصولات کشاورزی میامی را تشکیل می دهد.

شهرستان میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش‌های جوی مطلوب، قطب کشاورزی استان سمنان بوده و در تولید چند محصول مانند چغندر قند، گندم و آفتابگردان دیم مقام اول را دارد.

در این شهرستان ۶۹ هزار و ۷۵۵ هکتار زمین کشاورزی و باغی وجود دارد، هر سال ۳۵ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات دیم و آبی می‌رود.

سطح باغ‌های این شهرستان سه هزار و ۵۸۲ هکتار بوده و انواع محصولات باغی مانند پسته، زردآلو، سیب، انگور و دیگر محصولات تولید می‌شود.

میامی با ۲ بخش مرکزی و کالپوش و ۴۰ روستا حدود ۴۰ هزار تن جمعیت دارد که ۸۸ درصد آن‌ها در روستاها به کشاورزی ، باغداری و دامداری اشتغال دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق