رسانه ها دین خود را نسبت به مدافعان سلامت ادا کنند


رسانه ها دین خود را نسبت به مدافعان سلامت ادا کنند

ارومیه- ایرنا- فرماندار ماکو با اشاره به اینکه مدافعان عرصه سلامت پیشتاز در مقابله با بیماری کرونا هستند، گفت: رسانه‌ها باید با اطلاع‌رسانی اقدامات و عملکرد مسوولان و مدافعان سلامت، دین خود را نسبت به آنان ادا کنند.

حسین عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با قدردانی از فعالان عرصه خبر اظهار داشت: رسانه ها و خبرنگاران در این روزهای سخت ایثارگران عرصه فرهنگی و آگاه‌سازی جامعه محسوب می‌شوند.

وی افزود: به دلیل اقدامات بسیار ارزنده شورای هماهنگی، پیشگیری و مبارزه با کرونا و همچنین همکاری بسیار خوب شهروندان سرعت شیوع بیماری در این شهرستان کُنذ است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا بیش از ۱۰۰ مورد خدمت نظارتی، پیشگیرانه و اطلاع رسانی در سطح شهرستان ارائه شده است، افزود: تمامی اقدامات در راستای مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا انجام شده است.

فرماندار ماکو بیان کرد: به اذعان مردم و مسوولان، مجموعه شورای هماهنگی، پیشگیری و مبازره با کرونا در این شهرستان در خصوص کنترل و کاهش زنجیره شیوع این بیماری نسبت به جمعیت نمره قابل قبولی دریافت کرده است.

وی با انتقاد از برخی فعالان به اصطلاح رسانه‌ای که بر اساس شنیده‌ها اظهار نظر و نسبت به مسوولان توهین می‌کنند، تاکید کرد: اظهار نظر در خصوص هر مساله باید با علم و آگاهی نسبت به آن موضوع باشد و اخبار صحیح باید از منابع موثق و رسمی پیگیری شود.

عباسی در خصوص ورود شهروندان ایرانی شاغل در ترکیه به کشور ازطریق مرز بازرگان گفت: از ۱۳ فروردین تاکنون حدود ۹۰۰ نفر از اتباع ایرانی شاغل در ترکیه از طریق مرز بازرگان وارد کشور شده و تمامی آنها بعد از غربالگری اولیه و نمونه گیری به لحاظ احتمال ابتلا به بیماری کرونا به شهرهای مقصد منتقل شده اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو نیز در این جلسه با قدردانی از زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: این شهرستان از زمان شیوع بیماری کرونا می‌توانست جزو شهرهای پرریسک استان باشد که با مدیریت صحیح در و انجام اقدامات اولیه از این امر جلوگیری شد.

دکتر رحیم صمدی ادامه داد: ماکو جزء اولین شهرستان‌های است که در تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت بیماران اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه سلامتی مردم جزو اولویت‌ های کاری شبکه بهداشت و درمان است، اظهار داشت: فعالیت شهرداران، نیروی انتظامی، سپاه، هلال احمر به‌همراه اصحاب رسانه و خبرنگاران که درکنار کادر درمان شبکه برای مبارزه با کرونا تلاش می کنند، جای قدردانی دارد.

در این جلسه که با حضور رییس شبکه بهداشت و درمان، معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشده بود، از خبرنگاران و اصحاب رسانه با اهدای لوح قدردانی شد.

شهرستان ماکو یکی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !