مرگ و میر بالای بر اثر ابتلا به کرونا در خانه‌های سالمندان اروپا


مرگ و میر بالای بر اثر ابتلا به کرونا در خانه‌های سالمندان اروپا

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که حدود نیمی از مرگ‌های کرونایی در 5 کشور مهم اروپایی در خانه‌های سالمندان این کشورها اتفاق می‌افتد که به آن کم توجهی می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که شمار قربانیان کرونایی در آسایشگاه‌ها و خانه‌های سالمندان اروپا بسیار مورد بی توجهی قرار گرفته است.

نتایج این بررسی نشان می‌دهد که تقریبا حدود نیمی از قربانیان کرونا در ۵ کشور مهم اروپایی از خانه‌های سالمندان بوده است.

بیشتر بخوانید:

نرخ ابتلای برخی ایالت‌های آمریکا از برخی کشورها بالاتر است

یک گروه تحقیقاتی از دانشکده اقتصاد لندن داده‌های رسمی از ۵ کشور اروپایی ایتالیا، اسپانیا، ایرلند، بلژیک و فرانسه را در یک تحقیق مورد ارزیابی قرار داده‌اند. بر اساس تحقیق انجام شده بین ۴۲ تا ۵۷ درصد کل مرگ و میرهای ناشی از کرونا در خانه‌های سالمندان این کشورها رخ داده است.

دانشمندان این تحقیق البته روز سه شنبه اعلام کردند که مطالعه آن‌ها تنها اهمیتی محدود دارد.

بر این اساس در ایرلند ۵۴ درصد مرگ‌های کرونایی، در اسپانیا، ۵۷ درصد، بلژیک ۴۲ درصد، فرانسه ۴۵ درصد و ایتالیا ۵۳ درصد از خانه سالمندان بوده است.

منتقدان هفته‌هاست که به این مسئله انتقاد وارد می‌کنند که تا به حال به ندرت آمار مرگ و میر کرونایی در خانه‌های سالمندان انگلیس ثبت شده است. یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس روز سه شنبه در گفتگویی با بی بی سی این مسئله را نگران کننده ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد که ساکنان خانه‌های سالمندان به او گزارش داده‌اند که احساس می‌کنند مانند بره‌هایی در کشتارگاه هستند. وی تاکید کرد که افراد سالخورده هم باید به طور مناسب درمان شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی