خسارت 60 میلیاردی به گلخانه‌های لرستان


خسارت 60 میلیاردی به گلخانه‌های لرستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: درپی شیوع ویروس کرونا بر اساس برآوردهای اولیه حداقل 60 میلیارد ریال به واحدهای گلخانه استان خسارت وارد شده است.

چنگیز ابراهیمی اظهار کرد: مساحت واحدهای گلخانه استان لرستان بیش از ۶۴ هکتار است که در زمینه تولید محصولات سبزی و صیفی، گیاهان دارویی و گل‌های شاخه بریده فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا بر روند تولید تا مصرف این واحدهای تولیدی تأثیر منفی گذاشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: سالانه بیش از چهار و نیم میلیون گل شاخه بریده در استان لرستان تولید می‌شود به دلیل همین شرایط ویژه که در کل جهان، کشور و استان ما به وجود آمده است عمده خسارات به گل‌های شاخه بریده وارد شده است حداقل یک و نیم میلیون گل شاخه بریده استان خسارت دید و به بازار مصرف عرضه نشد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در همین راستا و به‌منظور کمک به تولیدکنندگان؛ وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاداتی را به هیئت دولت ارائه کرده‌اند که استمهال وام‌ها، کاهش سود بانکی، بخشودگی جرائم دیرکرد وام‌ها، بخشودگی هزینه‌های آب، برق و گاز از جمله مواردی است که مورد تقاضای ما است و امیدواریم با تصویب این پیشنهادات در هیئت دولت و ابلاغ آن به استان‌ها بتوانیم تا حدود زیادی مشکلات واحدهای گلخانه‌ای متضرر شده بر اثر پدیده شیوع کرونا را جبران کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق