نیسان به‌دنبال کاهش تولید در پی افت فروش است


نیسان به‌دنبال کاهش تولید در پی افت فروش است

نیسان قصد دارد فروش محصولات خود را به پنج میلیون دستگاه در سال کاهش دهد. این خودروساز بزرگ بیشترین زیان را در ده سال اخیر تجربه کرده است.

این روز‌ها شرکت نیسان با چالش‌های بسیاری دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. علاوه بر موضوع همه‌گیری ویروس کرونا، رسوایی مدیرعامل سابق این شرکت، کارلوس گون نیز، به این مشکلات دامن زده است. بنابراین، جای تعجبی ندارد که مقامات بلند‌پایه‌ی نیسان، نظام جدیدی را برای مدیریت شرایط کنونی اتخاذ کنند.

شرایط حاکی از آن است که نیسان قصد دارد به‌طور جدی فروش محصولات خود را سالانه یک میلیون نسخه کاهش دهد و این موضوع قرار است در سال جاری اعلام شود. درواقع، این خودروساز ژاپنی در هدف‌گذاری جدید خود، می‌خواهد هر سال فقط پنچ میلیون خودرو بفروشد. درحالی‌که مدیرعامل اخیر آن، هیروتو سایکاوا، برای عرضه‌ی ۶ میلیون محصول در سال برنامه‌ریزی کرده بود؛ همچنین در گذشته، کارلوس گون سالانه هشت میلیون فروش برای نیسان درنظر داشت.

نیسان به‌دنبال کاهش تولید در پی افت فروش است

این اقدام به‌نظر می‌رسد تا ماه مارس ۲۰۲۳ ادامه پیدا کند و درنتیجه‌ی آن، این شرکت به خودروساز کوچکتری بدل می‌شود. این امر ممکن است باعث تعطیلی سه یا چهار کارخانه و به‌دنبال آن نابودی هزاران شغل شود. البته نیسان از الان اعلام کرده که درصدد است نیروی کار خود را به‌میزان ۱۰ درصد کاهش دهد.

به‌خاطر فاجعه‌‌ای که ویروس کرونا به‌بار آورده است، فروش نیسان ممکن است حتی از ۵ میلیون خودرو در سال نیز کمتر شود. البته یکی از منابع مرتبط با شرکت نیسان ادعا کرده است که این خودروساز، در سال‌های گذشته نیز همین میزان فروش را داشته است؛ یعنی تاکنون باوجود برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی هفت تا هشت میلیون خودرو در سال، حدود پنج میلیون نسخه به‌فروش رفته است. بنابراین برای این اتفاق آمادگی لازم را دارد.

نیسان به‌دنبال کاهش تولید در پی افت فروش است

شرکت نیسان اخیرا بیشترین ضرر را در یک دهه‌ی گذشته متحمل شده است. این خودروساز بزرگ از ماه اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۱۹، ۲۳۸ میلیون‌ دلار زیان دیده است و به‌دنبال ۴/۶ میلیارد دلار اعتبار بیشتر است تا این شرایط سخت را بتواند پشت سر بگذارد؛ شرایطی که به‌خاطر بحران صنعت خودروسازی تحت تأثیر ویروس کرونا، از پیش آشفته‌تر شده است.

باوجود همه‌ی این مشکلات، نسل جدید خودرو‌های پرفروش این شرکت از جمله نیسان قشقایی (روگ اسپرت در آمریکای شمالی)، نسل جدید نیسان ایکس تریل (روگ) و پیکاپ فرانتیر در سال جاری عرضه خواهند شد. همچنین، این شرکت درحال کار روی نسخه‌ی جدیدی از خودرو‌های سری Z نیسان است. البته طبیعی است که یک مدل اسپرت محبوب نمی‌تواند نیاز نیسان برای داشتن فروش بیشتر را جبران کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان